Att våga åka

Vi fick minsann inte bra väder på skolresan. Regn och blåst men barnen verkar nöjda och glada en då. Iskalla och blöta fötter på Grönalund, gör ingen skillnad när man kan få åka "frittfall" och "jettline".

Nej, det var inte mina fötter som var kalla. Jag satt mestadels inomhus med en kopp kaffe tillsammans med de andra vuxna. Inget "frittfall" för min del heller (aldrig i liiivet) det räckte med att se på attraktionerna från marken. Jag var väldigt förunderlig över min egen tolvåring som åket den ena värstingen efter den andra. Jag tror att hon själv var förvånad för hon brukar inte gilla att åka ens den minsta lilla karusell.
När kvällen närmade sig sitt slut sa hon till mig att hon började känna sig helt "gungig". Aha! Hon hade ju fått ett åksjukepiller innan båtresan på morgonen. Självklart gjorde tabetten att hon fixade extremiteterna på Grönan också.

Extreme

Kommentarer
Postat av: Birgitta

jag undrade hur ni hade det utomhus när jag satt i värmen inne i längenheten i Kallhäll och var inte ens ute på balkongen

2012-06-04 @ 11:16:32
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: Nanna

kul att ni fick en lyckad skolresa ! :)

2012-06-04 @ 18:11:55
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Malin B

Här har du en till som gärna hade druckit kaffe med dig istället för att åka "hemskheter"!!!

Härligt att "ungarna" fick en härlig dag trots vädret... Här ska min tös till Liseberg i dag.

2012-06-05 @ 06:21:00
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0