Att inte ligga efter

Det är vår, vår, vår på Gotland. Härligt att vara hemma igen och dessutom till detta fantastiska väder.



När det handlar om trädgårdsarbete brukar jag alltid vara så sent ute. På hösten väntar jag alltid för länge med att rensa upp i rabatter och räfsningen. Hupp, så har det blivit snö och kallt och jag intalar mig om att det är ganska fint med gamla fröstänglar i rabatten (i alla fall när snö ligger på dem).



På våren väntar jag alltid för länge med att sätta ner frön. Hupp, så har det blivit för varmt och jag får gå och köpa färdiga plantor i stället. Då intalar jag mig om att det i alla fall, kanske, inte hade blivit något av mina egen sådda plantor.



Alltså! det är dags att ändra på det, tycker jag. Därför tog jag tillfället i akt, i det fina vädret och gick ut med trädgårdskrattan och började samla upp hösten löv (som självklart inte räfsades upp i fjol). Det är fruset i skuggan och snö ligger kvar här och där. Men där det är soligt går det att kratta, erfor jag idag.



Bilderna är inte tagna i min trädgård utan i den härliga Gotländska naturen.

Kommentarer
Postat av: Camillasrum

Här längtar vi oxå efter krattning, men det får dröja lite till då vi har en massa snö kvar :/ Ha en underbar söndagkväll! Kram

2012-03-04 @ 17:37:15
URL: http://camillasrum.blogspot.com
Postat av: mammakero

Vi har en plaskvåt gräsmatta, så det måste torka lite mer innan det går att kratta. Annars känner jag igen mej i det du skriver, så till den milda grad att det kunde vara mej du beskrev... Hhaha!!

Vackra bilder från dina promenader! Gillar både näst sista och sista lite extra mycket!

2012-03-05 @ 07:00:03
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Susihus

Åh vilka härliga vårbilder du bjuder på. Vi var oxå ute och klippte lite i trädgården i det härliga vädret i helgen.

Må gott

Kram

2012-03-05 @ 07:58:40
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Malin B

I helgen var jag ute och tittade på kvickroten i jordgubbslandet och tänkte att jag borde ta bort det nu när det verkligen syns var jag ska gräva. Sedan försvann det där ur minnet... Undrade sedan om det ändå inte är lite tjäle i marken så att det hade varit ett omöjligt projekt ändå. ;) Den som spar han har och av kvickrot får man ännu mera... Suck!

2012-03-05 @ 19:58:36
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Britten

å va härligt med vår...



Har just kommit hem från en 2 timmar lång promenad längst vattnet...



ååå så härligt...

2012-03-06 @ 10:44:50
URL: http://glitteroga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0