Fotriktigt

Nu kan jag gå på fot-skrället igen. Lite försiktig får jag vara och hundarna undrar varför matte går så långsamt. vet ännu inte vad som är fel. Inget blått eller rött men ett halvt ägg som svullen knöl på utsidan av foten, även om den är mindre idag. Ja, ja, någon Ortoped är jag ju inte, för då skulle jag gått i bättre skor, sa just en Ortoped till mej för många år sen. Va då fotriktiga skor? Ballerina skor är väl helt okej? Hela tonåren sprang jag i högklackade pumps. Varför är fötterna trasiga? Skyll mig själv och sluta klaga!

Straffet för ungdomsåren i fel skor, är att jag idag står och dreglar över högklackat. Är ju SÅ snyggt. Sen att jag inte mäter upp till 160 cm ens, kan också ha med saken att göra. Även om jag vet att mina fötter inte vill ha klackar, tvingar jag dem ibland. Vissa skor går ju riktigt bra (en stund).

Problemet är att ben i min fot, mitt på foten har blivit nertryckta så de ligger liksom för lågt. Så förklarade den "snälla" ortopeden som skrattade åt mina ballerinor. "Fotriktigt" är ett par rejäla, breda saker med fotinlägg. Men jag är ju plattfot, kvider jag. Hur ska jag kunna ha fotinlägg? De trycker ju överallt och gör ont.
Han försökte förklara för mig att det då var ännu viktigare med inläggen. Jag skaffade ett par. DYRA! och de går inte att lägga i ett par smala, tunna "snygga" skor, det vill jag lova.

Vart de är idag, har jag ingen aning om men jag använde de faktiskt ett tag. Kanske är det dags att tänka som en vuxen igen. Men gud så tråkigt det är.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

visst kan man dregla över ett par högklackade pumps, men då gäller det att vara förståndig. Hoppas att foten blir bra snart!

2012-05-10 @ 07:50:55
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: mammakero

Jag dreglar ibland över högklackat, men sen jag brutit båda fotlederna kan jag inte gå i högklackat. Det är något med stabiliteten i lederna. Du har inte sökt för fotknölen?

2012-05-10 @ 13:29:42
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag har aldrig haft högklackade skor ändå är jag en kortis bara 160cm:) men nu har jag köpt mej ett par Mohedaskor med en liten klack å jisses va jag kände mej lång:) hoppas du inte har alltför ont i dina fötter, kramen

2012-05-10 @ 22:43:49
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Malin B

...och jag, jag blir "sur" när jag tar ut snygga, fina skor från hyllan i skoaffären och ser att det ÄR höga klackar.

Jag är ju nöjd och belåten med min läng redan. ;)

2012-05-10 @ 22:52:49
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Susihus

Hoppas att det blir bra för usch det är jobbigt att inte kunna gå riktigt. Kram på dig

2012-05-14 @ 08:35:57
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: mo

Haha, huvudet på spiken...har precis kommit hem från Barcelona o har träningsvärk i vaderna...jo jag har gått i mina högklackade sandaler hela tiden...knäppt, men vill man va fin får man lida pin...

Hoppas du snart blir bättre, kramar

2012-05-14 @ 20:28:55
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0