Körpatriot

Jag brukar inte vara lokalpatriotisk men i kväll gav jag efter. Jag brukar inte heller rösta i olika TV-programs tävlingar men gav efter även där.

Team Bengan! Gotlands kören där jag känner till några ansikten fick min telefonröst ikväll.
En gammal jobbar kompis, en förälder från trettonåringens gamla klass, den äldsta dotterns gamla danslärare och en kund står lördag efter lördag och sjunger i "Bengan kören" i Körslaget.

En SMS-röst från mej och JA, de gick vidare ikväll också. Det va de värda efter så bra framträdande. Grattis kören!

Men tänk den stackare som sitter och svarar på alla Sms-röster. "Tack för din röst....." hen har nog fullt upp?


Kommentarer
Postat av: Mia

Jag lyssnar med ett halvt öra men har inte röstat än...fast Bengan ligger bra till, han bor ju Hälsingland! (Eller har åtminstone gjort det) *L*

2012-10-07 @ 16:12:46
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: mammakero

Jag har inte sett ett enda program iår...

2012-10-07 @ 20:11:39
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0