Dyra inköp

Tack för tipsen om Azalean. Jag säger bara, " vi får väl se hur det går!"

Idag har jag fått erfara hur snabbt man kan tömma en mammas plånbok.

Det är inte min mammas plånbok som jag har tömt utan det är min plånbok som tömts i och med att jag också är mamma.
Jag gjorde säkert samma sak med min mamma när jag själv var tretton år. Vinterkläder måste man ju ha även trettonåringar. Det tråkiga är att de snabbt blir för små, kläderna alltså. Barnen blir bara större och längre.

Ny, dyr vinterjacka ( bland annat ) är betalda och hemburna. Jackan är vit! Då menar jag vit = tvättas ofta.

Varför gick jag med på det, kan man undra?
Men annars har hon bra smak min lilla (stora) dotter för jackan är i det närmaste en kopia av min egen. Fast den är svart.


Kommentarer
Postat av: Malin B

Att byta säsong med växande barn är sannerligen ett dyrt kapitel. Här har de också fått köpa "opraktiskt" för det är ändå bättre att de använder jackan än att gå utan. ;)

2012-09-27 @ 20:39:02
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: soffie

snyggt med vitt men som du säger tvättas ofta blir det:)

2012-09-27 @ 21:00:05
URL: http://soffie69.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0