Ho ho!

Jag ÄR här. Det var bara blogg.se:s app som inte fungerat. Jag som numera är helt insnöad i den smarta mobilen, har inte orkar eller tagit mig tid, att starta datorn för att blogga.
Guuuu så jobbigt och tråkigt att blogga vid skrivbordet.
Känner mig lite som, som en, ja, typ tonåring😗
"Åhh, varför fuuunkar det inte?"


Det gjorde jag inte igår, ska ni veta, kände mig som en tonåring, alltså.
Cellprovtagning är ju tillräckligt tråkigt som det är. Ännu tråkigare blev det av att den trevliga barnmorskan och jag pratade preventivmedel.
"Hmm, så brukar vi göra med de som närmar sig 50".

Vi pratade om den funktionella hormon- grejen.
(Svårt att skriva "spiral" på något pryd sett?)
Den har naturligtvis suttit för länge och bör bytas ut. För "ni förstår, även i min ålder kan man bli gravid".

VA DÅ? MIN ålder!!
Jag hade lust att ställa mig upp och säga som det va.
" Hörre du du! Jag är egentligen 25, bara så du vet. Om jag bara fortsätter att färga bort det grå och se till att börja träna ordentlig. Då, kommer jag kunna lura vem som helst!"

"Min ålder"!! Pss!

Hur gamla är Ni, egentligen?


Kommentarer
Postat av: Pia

Haha, ja en annan är väl i närheten av den där åldern också :) på papperet alltså :) i sinnet är jag lika barnslig som jag alltid varit! De säger ju att det är inte hur gammal du är, det är hur du är gammla, ja eller nåt.
Ha en fortsatt mysig kväll!
Kram

2013-04-23 @ 19:25:51
URL: http://www.marlonzacco.blogg.se
Postat av: Linda

Haha.. jag är nog typ 20 egentligen... tyvärr inte på pappret.

Ang. semester... jag längtar. 33 semesterdagar plockar jag i sommar, om allt går i lås. maken 25. Och av dom år vi alltså fyra veckor tillsammans och sen delar vi lite på oss så jag tar före och lite efter och maken en vecka när jag går åter på jobbet en sväng...

Men först blir det förhoppningsvis en skön vår...

2013-04-23 @ 19:59:04
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: mammakero

Jag känner mej som en 25 åring i själ och hjärta, men min kropp är säkert närmare 80... Vad skör den har blivit, med ryggskott och brutna fotleder! Min ålder på pappret är mitt emellan.

2013-04-23 @ 20:04:23
Postat av: Bara anna

Det där med preventivmedel är ett kapitel för sig. Jag tycker min man ska sterilisera sig men han kommer ju inte till skott. Jag vägrar stoppa i mig hormoner....
Kram

2013-04-23 @ 20:43:30
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: Malin B

Jag tror bestämt att jag flexar med min ålder, en del dagar är jag ungefär i samma ålder som mina ungar för att nästa dag kunna vara gammelmormor till dem. ;)
Omväxling förnöjer!
Jag gillar "Lilla Fruntimret" skarpt, klokare kvinna får man leta efter.

2013-04-23 @ 21:26:21
URL: http://malinbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0