Snålblåst en fredag

Håhå, jaja, va det blåser idag!

Det har snöat några centimeter i natt. Så det var aningen ljusare när jag skulle ge mig iväg på morgonpromenaden.

Funderade på vilken jacka jag skulle ta? Tunna har fungerat de senaste dagarna men idag visade termometern minus.
Tjocka jackan är för varm så det fick bli den gamla klubbjackan som snart är hundra år.
Än hänger den med. En ficka har en hund gnagat hål på. Tre andra är andra hål i och dragkedjan funkar inte riktigt som den ska. Men som sagt, än hänger den med!

Jag var innerligt glad att jag valde den. Den har egenskaper som bara en hundägare i snöstorm kan förstå.

Jag skulle försöka ta en bild men det blev snabbt kallt om handen och inte ens hundarna gillade att jag stannade.


Kommentarer
Postat av: Malin B

Här har du en som gillar jackor som "hänger med". Det kan vara en fördel att de är just 100 år. ;)

2013-01-11 @ 22:27:28
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: mammakero

Är det därför sådant väder kallas "Hundväder", för att inte ens hundarna vill vara ute i det?

2013-01-12 @ 10:06:54
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0