Vill hålla känslan kvar

Jag avskyr när jag måste lägga bort sommarskor.  Jag avskyr när jag inte längre kan springa ut utan att sätta på mig jacka eller tröja. Jag avskyr när mössorna ska fram.
Men det är inte dags för mössa än, hoppas jag....?
 
Jag försöker hålla i sommarkänslan så länge det går och klär mig gärna i kjol om det är en varm dag. Men så är ju inte alla. För när affärerna fylls med höstkläder sätter folk på sig det oavsett om det är sommarvärme eller inte. Därför är det jag som ofta känner mig lite malplacerad.
 
Stod i den lokala Ica butikens kö här om dagen, och ser på damen framför mig. Helt klart splirrans nya kängor, snygga grå med kilklack. Långa byxor, blus och höstig kort jacka.
 
Bakom står jag i flipplopp, shorts och linne. Hade önskat att jag tagit en kofta för det var faktiskt lite kyligt den dagen.
 
Bilderna är tagna under sommaren 2013

Kommentarer
Postat av: mammakero

Jag vet!! Jag gör likadant, håller mej till sommarkläder så länge jag kan och möter väl påbylsade människor...

2013-09-16 @ 18:22:17
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Malin B

Jag klär mig gärna i höstgrejer men det måste vara lite kyligare då...

Tänker lite extra på dig! Drömde till och med om dig och vovvar i natt!

2013-09-16 @ 22:33:49
URL: http://malinbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0