Adventskalender

Det finns mammor som gör egna adventskalendrar åt sina barn. Sådana med små paket, ett för varje dag. De kan innehålla en penna eller sudgummi eller kanske en godisbit. Det finns mammor som gör sådana även fast de har fler barn. Det finns mammor som gör sådana även fast ett barn börjar bli lite större, det blir då lite svårare med att hitta på vad paketen ska innehålla. Suddgummi uppskattas inte så mycket när man närmar sig sjutton år som när man är åtta år. Nu har jag fått ihop 20 paket till åttaåringen och 15 till tonåringen.
Är jag inte riktigt klok? Nej förmodligen inte men jag hoppade faktiskt över ett år när tonåringen var fjorton. Hon surade i fyra veckor så jag tar inte risken en gång till. I fjol när hon till sin glada överraskning såg att det hängde en kalender på väggen den 1/12, lyste ögonen  så hjärteglatt. Så vill jag ha det i år också.
Bara nio paket kvar alltså plus fyra till den lilla.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Det händer att mina barn frågar efter påskägg ;) och de är närmare 30

2007-11-19 @ 13:32:36
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: Tonåringen

Haha , bra mamma då vet jag ^^
Okääj , då börjar jag leta då ? Hahah!

2007-11-19 @ 21:51:55
Postat av: Ulla-Britta

Å en sådan vill jag också ha! Men jag har ju fått en kalender av Dig så jag är glad för den;-)den vet jag ju är goood.... Men jag kanske ska göra en till dig i stället! Ska plocka ur hyllan i hallen, kanske ska göra paket av allt jag hittar där...anteckningar om foder, hunduppfödning, valpskötsel, recept...suddgummin, pennor i olika färger, ja helt enkelt lite plick å plock...men jag vet inte om Du skulle uppskatta det. Det är nog inte någon bra ide´, Du blir nog gladare av att slippa min kalender, men en godisvariant eller något annat kanske... Vi får väl se vad det kan bli!

2007-11-20 @ 11:33:05
URL: http://rindi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0