Sex veckor och tre dagar till Julafton

Jag har ju ett speciellt förhållande till julen. I år har jag bara hunnit köpa de två enda intresanta jultidningarna som hunnit komma ut i tidningsställen. Jag sitter och frossar i de glatta sidorna. Tips, pyssel och julgranskulor. Mys, mys. Kunde inte låta bli att göra ett lustigt litet test i ena av tidningarna. Är du en "pyntoman"? Mest för att bevisa för resten av familjen att jag inte är onormal svarade jag på fråga efter fråga.

Jag börjar inte pynta i augusti?  (Lätt att svara på)   NEJ naturligtvis inte.

Pyntar du alla husets rum? Absolut inte, svar jag. Men då kommer tonåringen och lägger sig i.  Jag hävdar bestämt att det aldrig funnits pynt i tvättstugan. Jag ger mig inte!

Hur många tomtar har du?  Nu börjar det bli svår. Jag vet att det finns gäster som räknat men jag vet inte hur många det blev. Varför är det så viktigt?

Ryms dina julsaker i en kartong?  Va, hur menar de nu? Pyntet till granen eller bara det som ska fram till advent? De kan inte mena alltihop väl?

Det slutar med att tonåringen säger, ha ha, där ser du! Jag svarar med högrest huvud att jag i alla fall inte köpt någon ny tomte i år, ännu.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Oj, mitt julpynt får lätt plats i en kartong. Jag är nog lite för en minimalistisk, jul tror jag.

2007-11-09 @ 08:27:48
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: JennyPenny

Solly för att jag glömt att säga att jag bloggar...*skäms* Men å andra sidan tror jag typ att det är J och två kompisar som vet eller nått. *S* Har liksom inte spridit det i familjen eller något sådant och tänkte liksom inte så långt...

Men du, ingen vettig människa får plats med sina julsaker i en kartong. ;-) Det är full normalt att ha flera. I år ska vi ha gran för första gången!! Alltså, det är ju lätt patetiskt, men jag är 34 år och i år är första året som jag har egen gran. Så går det när man alltid åker bort på julen.

2007-11-09 @ 08:51:07
Postat av: DIN DOTTER MIKAELA !

Hahaha , så du pyntar inte alla rummen ? Oh tjenna , mamma vilken rum är inte pyntat ? :)

2007-11-18 @ 18:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0