Vit julgran

Sitter nu med mitt tredje julmagasin och läser om pyssel och knåp om trender och julmode. Julmode? Vad är det? Rött är rött, gran är gran. Nja riktigt så enkelt är det inte. Läser vidare om "trendiga nya vita plastgranar". Hm, va då nya? Jag och maken införskaffade en vit plastgran redan i slutet på 80-talet. Det var inte helt lätt att få tag i en och ännu värre var det att få tag på en vit ljusslinga. Eller om jag ska bekänna så gick det inte att få tag på vita ljusslingor på den tiden så vi tog en grön och spraymålande den vit. Sedan köpte vi mörkt rosa stora glaskulor och rosa glitter. Mmmmm jätte fint. Det gick ryckte i släkten om de båda nyförälskade tu som nyss flyttat ihop och inhandlat en alldeles specifik gran. Har aldrig haft så mycket besök under en jul som den. Resten av släkten kom året därpå och "kollade på granen".

Granen finns än idag men är något gulnad nu. Hade faktiskt fram den för något år sen. Då fick den stå i uterummet med en "vandrande och blinkande slinga".

Kommentarer
Postat av: Jag själv :D

MAMMA ! INGET JULPYSSEL OCH SÅDÄR NU ^^?

nu blir jag orolig , jag kommmer ju åka hemifrån imorgon , sen när jag kommer hem på SÖndag kommer ju hela huset vara hela julnerstökat? :O oj oj oj ...

2007-11-29 @ 23:34:13
URL: http://dottern.blogg.se
Postat av: Birgitta

Vaddå inte hänger upp julgardiner. Nu när jag skaffat det skall väl du inte vara sämre, utan upp med tomtegardinerna nu! Någon ordning får det väl vara.

2007-11-30 @ 08:55:04
Postat av: JennyPenny

Jodå, den granen minns man allt. Tyckte det var något knäpp då och tycker det är lika knäppt nu när de dyker upp i julmagasinen. ;-) Men lite kul är det allt och det är kul att avvika från vad folk förväntar sig.

Själv ska jag gå lite tidigare från jobbet idag och då gå och köpa silikonformar för att göra egna chokladpraliner. Fick min Allt om mat igår och det var så roliga julgodisrecept där i att jag bara mååååååste testa.

2007-11-30 @ 10:17:33
Postat av: Pernilla Grauning

Det finns nu rosa julgranar. Det kan kanske va nått.....

2007-11-30 @ 22:44:49
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=pitchi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0