Inte längre aktiv

image337

Nu har jag lämnat ifrån mej nyckeln till klubbstugan. Känns som om jag gjort slut med klubben för gott. Det är ju ett år sen som jag var med och tränade aktivt med "de andra" och jag har inte varit på ett enda möte sen i somras. Jag brukar åka upp till appellplan och träna på morgnarna då inga andra är där. Lugnt och skönt, det är det jag behöver.

Jag fick ett mail från den som är nyckelansvarig. Det förklarades att klubben hade ett stort svinn och att enbart de som är aktiva fick ha nycklar. Självklart, men ändå sved det lite i egot. Ok, nu är jag "ute" alltså?

Men sen vände jag på det, jag hade faktiskt tänkt ta reda på vem som hade hand om nycklarna, för att lämna den åter.

Nu är jag ute, jag behöver inte längre tänka på att jag inte hållit lydnadskurs på mycket länge. Eller att jag inte jobbar och drar mitt strå till klubben på något annat sett. Nej nu är jag UTE och ska inte bry mig om något annat än min egen hund när det gäller träning och tävling. Det var faktiskt inte jag som valde att lämna in den sista svaga länken, det var klubben som begärde tillbaka den. Skönt för mitt samvete.


image339


Kommentarer
Postat av: Ulla-Britta

Skit i dem och du behöver inte må dåligt över klubben för du har ställt upp så mycket och vad fick du för det?? Nöjda kursdeltagare JA men från klubben? Nej, inte mycket så ha inget dåligt samvete, må gott över att du fått lämna i från dig nyckel och allt ansvar. Det finns andra sätt att få hjälpa folk med träning om du vill ;-)

2008-04-23 @ 23:16:42
URL: http://rindi.blogg.se
Postat av: Annsingen

Du ska gör det som känns bäst för DEJ! Det är DU som räknas! KRAM!

2008-04-24 @ 07:18:07
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Nilla

God morgon på dej....Man känner sig alltid lite ledsen över ett avslut men se det positivt hade allt vart kalasbra och tid fanns så hade du ju inte lagt av...jo beträffande barns vulgära språk självklart är det ju vuxna i deras närhet eller andra barn som inte bryr sig om deras språk men det är skrämmande när dagispersonal inte säger till...ha en bra dag

2008-04-24 @ 07:20:19
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: JennyPenny

Du, man behöver inte ställa upp för en klubb/förening i all evighet. Du drog ett stort strå till stacken under lång tid så du har väl ändå inget att ha dåligt samvete över. Nu är det tid för någon annan att lägga en bit av sin tid.

2008-04-24 @ 08:15:39
Postat av: MaryChamberlain

Du resonerar så klokt! Att du redan dragit mer än ett halmstrå till den stacken! Att din energi ska gå till Puma och dej utan yttre måsten! Nu kan du njuta mer tror jag!
TACK för den sången du gjorde till mej!!! Du är bäst!! Ett härligt gapskratt lockade du mej till!!

2008-04-24 @ 18:23:19
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0