Visst skiner solen på oss!

Huden i ansiktet har blivit ett nummer för litet. Det stramar från pannan till hakspetsen. Solen har strålat på huden hela dagen och det känns. Men, SÅ härligt!

Dagen har stavats "KANINHOPPNING". Det är en ganska charmig och rofylld sport. Inget fart och fläkt att tala om utan gosiga kaniner som får hoppa när dom vill. När de inte vill lyfter den snälla föraren över sin lilla älskling över hindret och får också ett fel. Men i kaninhoppningens värld betyder ett fel ingenting.

Gänget i Stenkyrka kaninhoppare är det mysigaste barngäng jag träffat på. De är i olika åldrar, alla tar hand om varandra och har så himla kul i hop. Alltsammans styrs med fast hand av eldskälen själv "fru I" som lär ut allt hon kan och vet och har full disciplin på alla fyr- och tvåfota.

Själv är jag mycket nöjd med mig själv som varit social nästan hela dagen. Jag har pratat med andra föräldrar och skrattat och haft kul i solens sken.
Bara en liten stund smet jag undan, behövde andas och lugna "fru stress" lite. Jag gick ut ett ganska långt spår till Puma som vi lite senare spårade. Det var länge sen vi spårade, men näsan fungerar fortfarande, självklart.

image347
Kortet är från i September-07 då klubben hade uppvisning i Visby.
Här hoppas "längdhopp". Hindret är lågt men över en meter långt.


Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Så härligt det ser ut! =)

2008-04-26 @ 23:09:06
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Annsingen

Tack! Ha en underbar dag!

2008-04-27 @ 06:47:25
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Matte

God morgon! Ja vilket underbart väder det var igår!!! sol sol och åter sol!! man blir lycklig i hela själven... dock inte lika fint ute idag men det är bra för ansiktet att det blir en dag utan sol :-D Hoppas din/er dag blir kanon!.
Nästa helg är det mc för hela slanten skall hålla i 2st "grundkurser" de hette tidigare avrostnings kurser. Så det blir att spendera 2dgr i södertälje på Scanias personal parkering..... /M

2008-04-27 @ 07:02:28
URL: http://hakansson.blogg.se
Postat av: Plogflickan

Vad roligt!

2008-04-27 @ 08:21:57
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Mary Chamberlain

Kaninhoppning verkar så kul! Ungefär som aguility för hundar! Hur gick det för era kaniner då?Skötte de sej?

2008-04-27 @ 18:32:59
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Robyn

Där är jag ju på kaninhoppningen!! :P Längd hopp det tyckte alla var roligt i klubben så vi håller ännu på med längd!

2008-04-28 @ 17:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0