Resa till Turkiet igen?

Vi funderar på att resa iväg på semester nästa höst. Senaste resan gick till Icmeler i Turkiet med direktflyg från Visby. Jätte bekvämt och inga extra utlägg för inrikesflyg eller båt eller extra nätter i sthlm för att man inte kan ta sig därifrån till Visby på hemvägen etc. Men det var också en riktig budget resa ang flyget. Oförskämda flygvärdinnor som rent av var otrevliga. Ingen, och då menar jag INGEN service alls och hälften av dryckesvarorna till maten var slut. Men annars var det bra och jag kan tänka mig att åka dit igen. Är man införstådd med att det inte går att begära något av flygresan och bara hålla sig ur vägen så att man slipper bli utskälld av en turkisktalande flygvärdinna, så ska det nog gå bra. Maken vill absolut inte åka till Turkland igen.  Men nu är de så att tonåringen kan tänka sig att åka med...................resan måste alltså ske runt höstlovet och då finns det inte så mycket mera att välja på, om vi ska vara bekväma och åka direkt från Visby.
Maken har vikt sig och jag kollar hotell i Alanya. Vi vill inte åka till samma ort som i fjol utan lite vill vi vidga våra vyer.

Tonåringen får ta med sig kompisen Sprallefia och vi placerar de båda i ett eget rum (gud hjälpe mig annars).
Förmodligen har jag och maken ingen aning om vad vi ger oss in på när vi tar med oss två snygga äkta blonda sjuttonåringar på semester till ett land som Turkiet. Dessutom gav tonåringen mig en ordentlig tankeställare när hon idag fällde kommentaren " men tänk om jag är ihop med någon kille just då? "  hur ska jag tolka det?  Hmm resan är inte bokad än.


Kommentarer
Postat av: Dottern

DEN ÄR VISST BOKAD :D Mohihihi !!!

2008-01-14 @ 20:16:01
URL: http://dottern.blogg.se
Postat av: Mariell Dahlström

hotell Lavinia e jätte bra! där bodde vi! nära till stranden och inte så långt till centrum heller. taxin kostar inte så mycket heller, vi åkte taxi nästan varje dag... jag älsakr alanya! jag skulle gärna åka dit igen så jag rekomenderar det värkligen! vill ni ha hjälp med djur och hus då? ;)
kram Mariell

2008-01-15 @ 00:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0