Vad va det nu jag skulle göra?

Ibland blir jag nästan rädd för mig själv. Jag vimsar runt och kommer inte ihåg vad jag gör eller skulle göra. Det är ju ett mönster som stressen avger och det har blivit bättre men ibland undrar jag hur jag kommer ihåg mig själv.

Var på stan och hade inhandlat det jag skulle på apoteket. På väg tillbaka till bilen kom jag att tänka på min kaffeburk och filterhållare hemma i mitt nya fina kök. Burken är SÅ ful och jag har letat efter en ny som ska få står framme på bänken. Jag vill också byta ut melittafilterhållaren men det har inte blivit av. Därför svängde jag in på Åhléns för att kolla vad de hade att erbjuda.
På väg bort till heminredningsavdelningen fick jag se en bikini topp som jag möjligen skulle kunna komma i och använda i sommar. Jag hamnade alltså vid bikinihyllan och så småningom i provhytten.
Nöjd och glad med inköpet av bikinitoppen gick jag till bilen.

För en stund sen skulle jag sätta på kaffe och tog fram den fula gamla kaffeburken och DÅ kom jag på att jag nog missade heminredningsavdelningen på Åhléns.



Snygg burk men den är för liten.
Den här burken är snygg och den skulle jag kunna tänka mig, men den
finns bara i 350g och jag kräver att få i ett halv kilo kaffe i burken på en gång.
Den är dissad alltså, men snygg.
Tipset om den fick jag för ett tag sen av Lillan.
Är det någon som vet är snygg burk på minst 500g, så hör av Er.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Tro mig det handlar inte bara om stress. Tyvär bli det värre med åren. Ibland undrar jag var det ska sluta... suck! Hemmet?

2008-06-04 @ 22:25:35
URL: http://galanthus.blogg.se/
Postat av: Åsa.S

Jag har en ful, tupperware, som får stå i skåpet. Klart den måste rymma hela paketet, annars är det ju väldigt opraktiskt!

2008-06-04 @ 22:27:12
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: Malin B

Känner igen mig, ibland kan jag få "backa" och tänka till VAD skulle jag göra/ha här då?

Du får glädjas åt din bikinitopp! ;)

Själv har jag en gammal plåtburk till kaffet, jag älskar gamla plåtburkar! =)

2008-06-04 @ 22:47:24
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Hanna-Sofia

Jättesnygg burk men håller med dig ett halvkilo vill man allt få i på en gång.

2008-06-05 @ 00:45:59
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Ann

Moring!

Den minns jag:)) Det var i vintras tror jag:)

Attans att den var så liten...

Jag håller utkik på Ikea åt dej...rätt var det är så dyker det upp en där.

2008-06-05 @ 06:28:26
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: mammakero

Känner igen det där. Det brukar inträffa när jag gör för många saker samtidigt, som jag har benägenhet att göra jämt! Det värsta är nog när jag rabblar 10 namn innan jag hittar rätt! Då känner jag mej gammal, för så brukade min farfar göra jämt!

Vill du ha i metall eller duger glas? På IKEA hade de snygga frostade burkar i olika storlekar... Annars var du ju rätt ute trots att det blev lite fel! Åhléns har massa snygga saker på hem avdelningen!

2008-06-05 @ 17:29:34
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0