Socklarna är på plats

Nu har socklarna kommit på plats och ett utrymme ovanför kyl och frys har byggts. Maken fick ge sig, det blev ett öppet utrymme så som jag ville ha det. Han har sagt "luckor" hela tiden och jag har sagt "öppet" och så blev det (så klart!).

Men det återstår mycket än. Vi tar det lite lugnt vi har ingen anledning att jäkta.
image239
Denna takbjälke ska spacklas och målas, svart, tror jag.

image240
Målning och spottar som ska sättas fast. Men vi väntar med målning tills
vi kan måla allt på en gång.

image241
Fläkten har hängts upp professoriskt. Väggen bredvid ska putsas och
väggen bakom fläkten ska nog kaklas. Vi har lite svårt att bestämma oss
vad vi ska ha på väggen över diskbänken men hur som, så väntar vi ännu
på  två liggande väggskåp som jag nyss beställt.
Vi pratar om glasskiva men nu har jag fastnat för STORA kakelplattor.
Jättestor! Hittar tyvärr ingen bra bild men det finns ju plattor som är uppåt 1 m långa.
Vad tycker Ni?

Kommentarer
Postat av: Annsingen

Torsten hette han!:))

2008-03-22 @ 16:35:06
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Det går framåt!
Klokt att inte jäkta.

Jag AVSKYDDE idrotten i skolan, det var alltid jag som blev vald sist när det var brännboll eller andra bollspel så suckade alla i det lag som var tvugnen att ha mig med.
Hm... Jag har ju fortfarande inte fått smak på att utöva sporten får jag förtydliga med, men jag tittar ofta och gärna!!!

2008-03-22 @ 18:07:17
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: JennyPenny

Jag hade tagit glasskivor och något snyggt bakom, en snygg mönstrad tapet eller något. Personligen gillar jag inte stora kakelplattor.

2008-03-24 @ 14:15:19
Postat av: MaryChamberlain

Vilken färg på kakelplattorna?
Jag har hört att stora kakelplattor får mindre ytor att se stora ut! Är de fyrkantiga eller rektangulära platterna??? :)

2008-03-27 @ 16:22:38
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0