25% köande

Idag har jag gjort en ny erfarenhet. Jag är nämligen idag, 25% arbetsför. Minsann! Det går framåt sakta men säkert. De flesta som hänger med här på bloggen, vet att jag avslutat mitt arbete vid skrivbordet på det stora företaget och ska påbörja mitt nya lugna flexibla liv. Just därför har jag inget arbete att jobba 25% på, utan blir då enligt Svenskt motto arbetsökande 25%.
 
Alltså besökte jag arbetsförmedlingen idag. Kön ringlade sig ända till entrén, jag hade inte räknat med något annat och ställde mig snällt där tillsammans med alla andra. På en display i taket ser jag att nummer 9 blir betjänad.

Bakom mig ställer sig en mamma med två små barn. Efterhand som tiden går blir barnen mer och mer otåliga. Jag hör hur mamman säger till barnen "det gör inget om Ni skriker, då ger vi kommunen skulden, man får ju inte barnomsorg när man är arbetslös, ha". Sarkasmen spydde mig i nacken och jag tyckte mycket synd om henne men är glad att barnen inte förstår vad deras mamma pratade om.

När jag efter 30minuter står först i kön, får jag gå fram till disken och där får jag veta att jag kommer att tilldelas en nummerlapp för att ställa mig i kö till handläggare. Nummer 16 är inne just då och jag får nummer 29.


Kommentarer
Postat av: Ann

Vickan vill byta .Tobbe lite mer tveksam men gör lite som Vickan gör..

Vad tröstlöst det lät....Ja besöket på ABF menar jag!

2008-09-01 @ 21:42:46
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Soffie

hmm vilket urdåligt system.

hoppas du slipper springa där ofta!

må så gott

2008-09-01 @ 22:00:11
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: susihus

Puuuh va trist. Kommer ihåg när jag var där för 5 år sen att jag blev småsur redan i entrén för att man visste att man skulle få köa bort hela dagen. Lycka till och STOR KRAM på dig

2008-09-01 @ 22:14:21
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Åsa.S

Tja... vad skall man säga... suck

2008-09-01 @ 22:28:14
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: mammakero

Vad roligt att det blev en härlig helg i hundens tecken! Att du klarade det galant dessutom! Bra jobbat! Det visar att du faktiskt tagit hand om dej det sista halvåret! :D

Vacker bild på en vacker klematis! Våra vackra klematisar var vi tvungna att klippa ner och så dog de.... :/

Guuu så tröstlöst att stå och köa så och två gånger om dessutom!!

2008-09-02 @ 21:14:44
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0