Sommaren är ljuvlig

Det är så varmt och skönt. Familjen har planat ut, i alla blodsocker värden och insulinsprutor och har börjat slappna av en smula. De som inte slappnar av är "Bröderna bus". Hej och hå så de kan hålla på! (Där fick jag till det igen).

Bilden är tagen den 22 Juli så pojkarna har växt till sig något sedan dess.
De växer så det knakar, gräver så det sprutar och busar där i mellan.

Bifftomat
Tomaterna har börjat rodna i växthuset och det finns fullt av vindruvor. Nu väntar vi bara på att druvorna ska mogna. De är så söta och goda, går inte att jämföra med något annat.



I helgen har vi varit en tur med vår husbil. Det är så avkopplande och härligt. Maken pratade med en gammal jobbarkompis som också är lycklig ägare av en äldre husbil. Tillsammans åkte vi ut i naturen för att grilla, slappa och dricka vin. Jag fick träffa jobbarkompisens nya sambo och hör och häpnat, hon tar emot och rehabiliterar hundar som hon sedan lyckas hitta lyckliga hem till. Gissa om vi pratat hund? Absolut! Det gick så långt att männen tog sina stolar och flyttade från bordet för att det blev för mycket hundsnack. Då skärpte vi oss en smula men jag erkänner att det var svårt.

Kommentarer
Postat av: mammakero

Skrattar lite och ler lite fånigt när jag läser om hundsnacket! "Munnen talar om vad hjärtat har fullt"

säjer det gamla ordstävet! Kul att så otippat möta en ny trevlig bekantskap!

Lite läskigt, jag tyckte vid första ögonkastet att det låg snö mellan grästuvorna på sista bilden! Nä, jag längtar verkligen INTE efter vinter och kyla!

2009-08-12 @ 16:25:18
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: britten...

så mysigt....vi brukar låna en husbil av en kompis ibland och det ör verkligen jättemysigt..ja du det hjärtat är fullt av....min lille prins börjar bli gammal trött och slut..han hör dåligt och vi tror han ser dåligt , och när vi varit ute på promenad så är han så så trött och måste sova...utförsbacke ! och jag blir ledsen när jag tänker på det.....kramkram

2009-08-12 @ 18:53:59
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! :) Kan du inte lägga upp bilderna från valpträffen? Är jätte nyfiken.

Mvh Elin & Chaplin

2009-08-12 @ 19:49:20
Postat av: Camilla

Vad härligt att få slappa och ta det lugnt och samtidigt träffa någon med samma intresse ;-) Kan det bli bättre? Kram Camilla

2009-08-13 @ 14:41:11
URL: http://camillasrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0