Festival i melodi

Vem har sagt att Sverige inte är något festival land? Vi "festivalar" ju i melodi i flera veckor varje vår.

Igår vad det första deltävlingen i Melodifestivalen. Var det någon som missade det eller är alla som jag, sitter och tittar för att det inte finns något bättre att titta på?

Nej, nu var jag lite pessimistisk, jag ser på Melodifestivalen för att jag tycker det är ganska kul. Jag har gjort en sammanfattning av min upplevelse av första deltävlingens deltagare.

Först ut i gårdagens tävling spelas en av dagens bästa låtar. Dessutom är den ena av låtskrivarna en gotläning, Johan Lyander. En gång i tiden stod jag och dreglade vid scenkanten när hans band "Gaston Bros" spelade på inneställena i Visby. Bra va de också precis som Nina. Dessvärre funkar inte upptemporock så bra i melodifestivalsammanhang.


Näst ut var sockersöta Jonathan Fagerlund. Men nej, nej, det räcker inte med att heta Jonathan och vara söt. Sorry!


Sen har vi Shirley vars låt jag inte minns. Är det bra eller dåligt?


Fjärde låten presenterades av Scotts. Dansband tillhör en av de få kategorier som jag inte väljer i första hand. Det som la sig på minnet var att sångaren var född 1977. Han är alltså tio år yngre än jag, eller är det jag som är tio år äldre?


Emilia, Emilia som nu vuxit upp från en "big, big world".


Sen brakade Alcazar igång men morgondagens hit. Gissa om vi kommer att få höra den här låten mååånga gånger?


Snälla, snälla af Ugglas, vad menar du med dina ryckiga gester?


Kvällens sista tjej Marie finns med på några gamla cd-skivor i tonåringens undanlagda samling. På den tiden hade Marie två söta killar (och en tjej till) med i gruppen A-teens. Idag har hon bara en kille vad jag vet. Men den räcker till med råge. Till och med min nioåring tycker det är lite orättvist att hon har rätten till Måns Zemerlöw.


Va tyckte Ni?

Kommentarer
Postat av: mammakero

JagJsatt och tittade för att maken och dottern ville se. Flera försök gjorde jag att försöka få se något annat. Gick inte alls.

Jag tyckte att alla låtar som var med var för tama. Mesigast var Jonatan och Shirley. Jag höll på att somna under deras framträdanden.

Caroline af Ugglas - hjälp säjer jag bara!

Första låten var bästa låten i denna omgång, men det är inget som funkar på melodifestivalen...

Har du det bra? Har du gjort något speciellt i helgen?

2009-02-08 @ 20:25:02
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: MO

Ja vad ska man säga, jag blev inte direkt imponerad, ettan var bra, alcazar likaså, alltså den var poppig o pigg....men resten, nja inte mycket att prata om, kram

2009-02-08 @ 21:03:19
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag tycker att melodifestivalen var ett riktigt fiasko om jag ska vara ärlig.

2009-02-08 @ 22:09:40
URL: http://idaalders.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Orden med större text har jag fått flera gånger från olika kollegor ;o)

2009-02-08 @ 22:40:41
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Ulla

Jag har varit ett stort melodifestivalfan, men i år känns melodifestivalen bara som: Jaha... Jag kommer nog att följa "cirkusen" för som sagt den ligger på bästa sändningstid. Önskar dig en go måndag!

2009-02-09 @ 06:36:36
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Nilla

Hej du

Jag är ju allergisk att man grimma på hästarna ute i hagen men men ..våra tottar har inte grimma dock en jäkla massa täcken..fniss..melodifestivalen har jag inte följt...

2009-02-09 @ 09:47:19
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag tycker att Melodifestivalen är trevlig lördagsunderhållning fast i ärligetens namn minns jag inte mycket mer än:

Snälla, snälla, snälla! ;)

Läste att Caroline delade svenska folket, jag är denna gång på den negativa kanten...

2009-02-09 @ 13:11:24
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0