Vinden vände

För några dagar sen skrev jag om att jag kämpade i motvind. Förmodligen var det lite av det vanliga.....orken som tryter och allt känns mycket jobbigare än vad det i själva verket är. Hur som så fick jag en ordentlig medvind i går, lördag. Gotlands Kennelklubb arrangerade sin årliga inofficiella höstutställning och av tre anmälda hundar anlände jag ganska tidigt, tillsammans med två hundar och en elvaåring. Jag var trött och hade mest av allt velat strunta i det hela. Puma var kvar hemma då han inte är helt okej i sitt framben. Han har sträckt sig och behöver vila lite till.

Två unghundar och en Junior handler skulle in i ringen och väl på plats blev det jätte trevligt. Det är som vanligt bra stämning runt ringen och en massa trevligt folk.

Hur gick det då?
Båda våra killar fick Hp och Benji tog hem segern mot syrran Isa som blev BIM. I väntan på gruppfinalen fick jag glädjas åt elvaåringen som tog hem segern i Junior Handling. Det är en tävling där domaren bedömer Juniorer, hur de på bästa sett visar upp sin hund. Domaren, Marie Nylander satte höstens juniorer på prov och min alldeles egen elvaåring tog hem segern tillsammans med sin alldeles egen lilla Nike.

Elvaåringen med sin hund Nike

Den segern ger henne en plats att tävla om att bli Gotlands bästa Junior handler, en galaföreställning som går av stapel i februari.
Tror Ni mamma är glad?
Det är bara förnamnet. Men det kommer mera!

Domaren Susanna Holmberg tog ut Benji som vinnare även i gruppfinalen och vi slutade slutligen som BIS-3 där Susanna och Marie Nylander dömde tillsammans. Totalt trea av hela 51 representerade raser. Inte illa med tanke på att Benji bara är 17 månader. Tack snälla U-B för våran halva i denna härliga hund.

Hp= Hederspris
BIM= Bäst i motsatt kön
BIS= Bäst in show

Kommentarer
Postat av: ejmis

Härligt! =)

Grattis!!

2010-10-11 @ 17:53:42
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Ulla-Britta

Jag blev så glad både för eran och min del. Du vet hur mycket jag älskar Stella och hennes barn där Benji har en extra stor plats! Det är så roligt att du och Robyn har lyckats så bra med pojkarna även på utställningssidan.

Robyn är otrolig som kan hantera sin buse helt själv. Tror inte vi behöver vara rädda att hon tappar lusten till detta med hund...en ny "Kitty" kan vi hoppas på!

2010-10-11 @ 22:36:53
URL: http://rindi.blogg.se/
Postat av: Ulla-Britta

Jag blev så glad både för eran och min del. Du vet hur mycket jag älskar Stella och hennes barn där Benji har en extra stor plats! Det är så roligt att du och Robyn har lyckats så bra med pojkarna även på utställningssidan.

Robyn är otrolig som kan hantera sin buse helt själv. Tror inte vi behöver vara rädda att hon tappar lusten till detta med hund...en ny "Kitty" kan vi hoppas på!

2010-10-11 @ 22:37:03
URL: http://rindi.blogg.se/
Postat av: Susanne Wahlgren

Grattis till er alla!

2010-10-12 @ 16:00:10
Postat av: Malin B

Wow! Såklart mamma är stolt - med all rätt!!!

Underbar läsning och jag gläjds med er ska du veta.

Jätte stilig tjej och hund på fotot dessutom.

2010-10-15 @ 21:27:14
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Benny

Ett stort "Grattis" från pappa "Egon" !!

Ser fram emot att få se dig i "ringarna" på fastlandet :-)

2010-11-04 @ 08:09:16
URL: http://www.lisaardh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0