Bantade plånböcker

Jag har haft några underbara dagar med barn och barnbarn. Ikea, och annan shopping som kostar alldeles för mycket, barn som behöver ditt och datt. Snälla mamma, snälla pappa!

Nej nu ljög jag. Våra barn säger inte så längre, snälla....., alltså. De tar tag i det som de anser att de behöver och lägger snyggt en kommentar om hur de skulle behövt, eller hur snyggt det skulle varit på just dem.
Mamma och pappa faller som flugor och halar fram de magra plånböckerna.

Lilla H har också fått några saker. Nu kan hon åka komfortabelt på hundpromenaderna och hålla sig varm om fötterna med sköna vinterstövlar.

Nu är vi hemma igen och nu gäller det att jobba och jobba så att vi hinner fylla plånkan till nästa gång.

Men det blev äntligen en sak till oss också. Eller en? Det blev sex saker! Nämligen nya köksstolar. Äntligen! SÅ länge som vi pratat om det. Men nu så. Snygga är de och till skillnad mot de gamla så är det stadiga och sköna.

HENRIKSDAL Stol, brunsvart, Robust svart Bredd: 51 cm Djup: 58 cm Höjd: 97 cm Sitsbredd: 51 cm Sitsdjup: 42 cm Sitshöjd: 47 cm
Bilden är lånad: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60102388/


Sen var det en hundutställning också. Inte så mycket att prata om. Den snabbaste utställning jag varit på. Vi kom in och upptäckte att det gick undan, om Ni förstår vad jag menar.
In med bur och stolar, hundar borstas och värms upp. In i ringen och ....ja, sen var vi färdiga. Excellent utan CK. Domaren Lena Rollmar tyckte att de ännu var unga och skulle utvecklas. Klar för dagen, det var det.
Vi hade inget intresse av att vara kvar då vi inte kände en enda kotte och vi körde ut från utställningsområdet redan innan lunch. Har nog aldrig hänt tidigare.


Kommentarer
Postat av: Malin B

Det var minsann en annorlunda utställningshistoria för att vara berättad av dej!

Men vad spelar det för roll vad domarna säger när man själv VET att kom dit med de allra vackraste hundarna?



Att umgås tillsammans med nära och kära lät dock supertrevligt. Snygga stolar har ni fått tag i också.

2011-10-30 @ 22:31:27
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Birgitta och Isak

ja hundutställningar är som dom är dom, ibland tar det en evighet och ibland hinner man inte dricka kaffe förrän det är över. Men vovvarna har tiden för sig, de är ännu valpiga. Stolarna var jättesnygga, ser fram emot att sitta i en när jag kommer till ön i nästa år. Kramar BF

2011-10-31 @ 08:08:23
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: soffie

va snygg stol å den ser skön ut, kul med shopping men tänk om man slapp betala allt nångång:) kramen

2011-10-31 @ 18:59:36
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: mammakero

Så låter det hos oss med! Tänk vad jag smälter när jag hör deras blygsamma önskan...

Härligt att äntligen ta tag i önskelistan och köpa in det man verkligen behöver. Vi skulle behöva köpa in nya soffor... Hur många år har jag önskat det? Räcker 5 år? Antagligen går det nog 5 år till innan vi kommit närmare det inköpet...

2011-10-31 @ 19:32:42
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Susihus

Vilka fina stolar ni har köpt. Trist med utställningen jaja så är det ibland. Sköt om dig

Kram

2011-10-31 @ 20:37:36
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Kitty

Tråkigt att resultaten uteblev denna gången :( Era pojkar förtjänar mer, iaf enligt mig! :)

Min pojk ska nog få visa tassarna i ringen nu när han fyller veterna nästa år! Bara för att se va de kan tänkas tycka om honom nu, för mig är min "sportmodell" den finaste! <3 Kram på er!

2011-11-02 @ 19:23:23
URL: http://kittty.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0