Att bli bjuden

Gratis är gott! Stämmer mer än något annat tycker jag.
Jag har blivit bjuden på en resa på sportlovet. Tolvåringen och jag tog en kort tripp till huvudstaden förra året och det tyckte hon var så mysigt så hon vill absolut att vi ska åka igen.

Mamma meddelar att, tyvärr, vi har inte råd till det i år. Hon vill bo på hotell och shopa loss och min plånbok skriker tomt och hungrigt.

Hon går upp till sitt rum, lurar fram lite besparingar och meddelar att hon bjuder på båtresan. Sen växlar hon en hel del mynt (okej, allt var inte hennes) och lyckades få ihop till en hotellnatt. En del surfande gjorde att hon hittade ett "mor och dotter" erbjudande där vi FÅR gratis "Dirty Dancing" biljetter. Tjoho!!

Men fortfarande fattas en del pengar så hon ställer en sparbössa i köket där hon tigger om ett bidrag. Pappa stoppade den sista pengen i bössan för några dagar sen. Hon slängde sig kring min midja (ja om man nu kan kalla det midja) och skrek. "Vi kan åka nu!!"

Nu väntar vi bara på att sportlovet ska komma. En vecka i skolan kvar sen så.....!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Vilken driftig tös!!! =)

Hoppas ni får en kalasresa.

2012-02-19 @ 22:14:47
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: mammakero

Det måste jag säja, din tolvåring är mycket påhittig! Vad bra att hon lyckades fixa ihop en resa till er! Ha det underbart på ert Stockholmsbesök!

2012-02-20 @ 09:21:11
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0