Borde jag göra listor?

Jag borde kanske göra listor så att jag får saker och ting gjorda? "att göra listor" eller "bör gör listor". Har en vän som kallar det "fi...t listor". Sådana könsord använder inte jag. Men på mina listor, om jag gör några, blir det bara fullt med tråkiga städuppdrag. 1: Ta hand om kaoset i skafferiet. Vi har ett stort " gammaldags" skafferi. Ett som man kan gå in i. Det går att fylla med massor av saker. Saker som kanske inte alltid bör fylla ett skafferi? Det tycker i alla fall maken som ofta står och svär över blomkrukor och andra "bra att ha saker". 2: Tvättstugan har åter igen grott igen. Fler "bra att ha saker". Pyssel, utflyktsfiltar, en och annan hund pryl, kartonger fyllda med bra saker, kartonger fyllda med andra saker. Kassar på golvet som är på väg. En ska till återvinning, en ska skänkas till katthemmet. När? 3: Åka med kassen till katthemmet. 4: Städa ur tolvåringens garderob. Hon växer så det knakar och vi städar ständigt ur gamla kläder. Det är de som hamnar i "katthemspåsen". Katthemmet har en jätte fin loppis där de säljer för att få in pengar till alla kissar. Tror nog att jag byter plats på 3 och 4 för annars måste jag åka till loppisen två gånger. Det skulle också vara bra om kassarna i tvättstugan var borta innan jag börjar rydda där. Får nog byta plats på dem också. Okej, skafferier då! Bara att hugga i. Sen har jag ju kontoret att plocka i och trimmet bör storstädas nu när det är tomt. Vet ni, jag tycker inte illa om de här uppgifterna. Jag tycker bara illa om att sätta igång med dem.


Kommentarer
Postat av: Malin B

Hos mig får ju alla dessa "måsten" gro lite granna innan jag sätter igång... Ibland flera år när jag tänker efter men så när jag sätter fart då går det undan. Man måste göra sådana där uppgifter när inspiration och tid finns och det är så sällan de sammanfaller. ;)

2012-07-14 @ 16:54:06
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: ejmis

Jag gör listor...många listor.
Men den listan som gäller för en dag får numera inte innehålla mer än MAX 3 punkter.

2012-07-15 @ 17:39:03
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: mammakero

Men det är ju just så jag känner det! Det är inte att göra sakerna jag ogillar, det är just att BÖRJA göra det som är så himla trist!

2012-07-15 @ 19:36:52
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0