Ingen Italienare i mig, inte!

"Pappa, jag vill ha en Italienare" sjöng Galenskaparen After Shave en gång i tiden.



Matkassen från Ica är hem buren och denna vecka är det Italiens inspiration. Gillar jag Italiensk mat? Svar efter två dagar: NEJ!
Jag vill inte ha någon Italienare. Den som gjort recepten är Bo Hagström från Solens mat men vi har nog inte riktigt samma smak. Jag tycker det är smaklöst och tråkigt.
 
Idag lagade vi Matvete pudding och Italienska köttbullar i tomatsås. Jag stekte köttbullarna och hade tomatsås bredvid. Kan liksom inte med, kokta köttbullar. Jag insåg också att en del av familjen skulle slå bakut om det skulle ätas pudding till så jag kokte även några potatisar, tur!
Nu står resten av puddingen ute på bänken. Hoppas hundarna tycker om den. Vi kommer i alla fall inte äta upp det som blev över. Köttbullarna var helt okej när det var stekyta på dem och tomatsåsen fick jag krydda till lite extra, sen gick den också att äta.  
Det är nog kanske så att jag inte KAN laga Italiensk mat.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hmm lät inte så gott ,pudding är inget vi gillar här heller,kan ätarisgrynspudding med saftsås men nops inget mer, hoppas att det blir nåt godare nån av de övriga dagarna:)

2012-03-13 @ 21:22:33
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anonym

hmm lät inte så gott ,pudding är inget vi gillar här heller,kan ätarisgrynspudding med saftsås men nops inget mer, hoppas att det blir nåt godare nån av de övriga dagarna:)

2012-03-13 @ 21:23:32
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: mammakero

ÅÅ vad jag har längtat efter inlägg från dej som talar om ifall ni fortfarande körde matkassen, eller slutat. Trodde nog att ni slutat, då inga ord någonsin kom som handlade om matkassar. Kan du berätta om veckorna, vilka som var bäst (och varför de var bäst) och om Italienska veckan är sämst? Kan du berätta om det känns svårt att alltid göra mat efter recept (man vet hur något ska smaka och kryddar alltid olika i alla familjer och sånt) eller om det fortfarande är kul.

2012-03-14 @ 06:56:28
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Malin B

Hundarna blir säkert glada!!! Min hund kanske förespråkar att vi ska börja med matkasse efter detta inlägg. ;)

2012-03-14 @ 22:11:02
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0