Minnen att skratta åt

Idag är det Svenska flaggansdag eller Nationaldagen som man visst säger för det mesta.
Vi svenskar verkar inte fira vårt Sverige så mycket, känns det som? Det är säkert fult? Rasistiskt och egenkärt!

Jag ska i alla fall inte fira så mycket. Bara åka med trettonåringen på en kvaltävling i agility. Doggy Profersonal Cup.

Men en gång var jag med på ett firande. Som vanligt, hundra år sen, eller så....
Ung och vacker var jag, eller bara ung? Lite galen och orädd var jag i alla fall och körde motorcykel i försvarets frivilliga motorcykel klubb, FMCK.
Vi skulle vara med på något jippo och köra en uppvisning. Vi hade tränat och tränat och skulle köra slalom, höga balanser, över däck och bråte och sist men inte minst, köra över en Folkabubbla. En bil alltså, Wolksvagen!

Vi körde försvarets stora höga Huskvarna cyklar 258:or automat. Höga så att lilla jag inte hade en chans att nå ner om jag inte hängde i knäveck över sadeln, men vad gjorde det? Man ska ju inte ha fötterna i marken när man kör!

Platsen var på Strandgärdet och massor av folk, blåsorkester och folkdansare uppträdde. Då var det vår tur, vi dundrade in med rusande motorer och jag körde runt bland balanser slalom. Någon gjorde några konster och publiken jublade. Då var det dags för Pernilla att köra över bilen. Jag tog sats och tappade lite balans på själva "uppåt körandet". Jag hängde mig fast i handtaget med resultat att jag gasade lite mer än nödvändigt. Jag flög upp över bakluckan, upp på taket. Jag minns att allt var tyst, publiken höll andan och motorcykelns motor rusade. I den höga farten flög jag ut över taket och bakhjulet slog i bilens huv och vips var jag nere. Minns att jag inte fattade hur det gick till men på två hjul stod jag och med ett leende körde jag vidare under publikens vilda applåder.

Den gången slutade färden lyckligt men det finns andra färder som slutat på Sjukhusets akutavdelning. De tar vi en annan gång.


Kommentarer
Postat av: Lilla H och mamman.

Jag läste detta högt för lilla barnbarnet och henne ögon var stora och hon undrar nu vart bilden är?
Vikken motoykel? Moffas?
Inte mammas bil köra över.
Hanna kan yckla!

2013-06-06 @ 13:17:46
Postat av: Malin B

Kära tid! Vilken show du bjöd på!!! =)
Det måste ha varit en upplevelse inte bara för publiken utan även för dig. Wow!

Hoppas du ler lika mycket efter denna dag med hundarna.

2013-06-06 @ 13:41:15
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: mammakero

Vilken uppvisning!! Ung, vacker och orädd! Och det funkade!! Hejja Pernilla!

2013-06-06 @ 17:42:18
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Pia

Wow, snacka om att showa... oavsiktligt :) Härligt att höra att iaf den turen gick bra!
Ha en fortsatt härlig Nationaldag ;)

2013-06-06 @ 19:05:16
URL: http://www.marlonzacco.blogg.se
Postat av: soffie

jisses vilken show det blev tur du inte gjorde dej illa, hoppas du haft en härlig dag ,kramen

2013-06-06 @ 21:37:44
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Mia

Det var skickligt gjort och med en liten gnutta tur så gick det ju fint! :-)

2013-06-06 @ 22:26:45
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Linda/Candygirl

Oj...det hade jag velat se...har du ingen bild från den dagen???

2013-06-06 @ 22:46:09
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Soffie

Svar,från Karlstad till Kil är det 4 mil och upp till Torsby är det nog runt 10 mil,när kommer du hit?om jag är hemma så måste vi få till en träff jag kan ju kommatill hundutställningen,kram

2013-06-06 @ 23:05:57
URL: http://soffie69.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0