Ge mamma en kram när som helst!

I söndags var det ju Morsdag om nu någon missat det? I så fall, om ni missat det, är det för sent att göra något åt det, men mammor blir glada över en kram vilken dag som helst. Så varför inte komma ihåg sin mamma varje vecka?

Jag försöker ringa min mamma varje dag. Hon pratar så gärna, så gärna. Gladast blir hon självklart när vi kommer på besök.
Efter utflykten i lördags landade vi hos "mormor", min mamma alltså. Jag tänkte att hon i alla fall skulle få besök på söndagen av något av mina syskon, så jag delade upp det lite. Hon var lika glad för det och bjöd på Jordgubbapaj.

Själv fick jag frukost på sängen i söndags. Paket med vit choklad, parfym och behövlig handkräm fick jag av trettonåringen. En ny kaffebryggare men den hade "pappa" köpt, fick jag veta. Familjen behövde en ny bryggare så det var perfekt.
Sen fick hundarna komma upp till mej i sängen, dagen till ära.
Jag tycker inte att presenter är så viktiga, även om jag är väldigt glad över sakerna. Ja, ni förstår säkert hur jag menar?
Sms:et">Sms:et från äldsta dottern värmer lika mycket i mammahjärtat som handkrämen lenar mina händer.


Kommentarer
Postat av: Linda

jag ringer också min mamma nästan varje dag.

2013-05-30 @ 17:52:21
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: mammakero

Jag och min mor pratar inte särskilt ofta inte heller ses vi särskilt ofta. Men som sagt, det spelar inte någon roll vilken dag man skickar en kram via sms, telefon eller live! Härliga bilder är det!

2013-05-30 @ 18:47:07
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Malin B

Härliga bilder och kloka ord.
Det där med att bli i hågkommen värmer ju så gott!!! Ända in i hjärteroten.
Gosigt med hundarna där i sängen måste jag säga.
Så ser din mamma så innerligt glad ut där på kortet också, att dela upp besöken är perfekt. Då blir det roligt så mycket längre.

2013-05-30 @ 19:47:25
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: soffie

va mysigt att du har den kontakten med din mamma och va fint att ni kan besöka henne ofta, så har jag med det vi pratar flera gånger i veckan + att vi träffas en gång i veckan,

2013-05-30 @ 20:24:37
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Synskadad fyrabarnsmamma

Jag håller med! Visst är det roligt med presenter men det inte upp mot att få en kram eller fina ord sagt till än så som "Jag älskar dig mamma" Där finns det inga paket i världen som kan slå!!!
Åååh vad mysigt med gosiga hundar i sängen de ger alltid varje dag, varje minut, varje sekund av sig själva så mycket kärlek.
ha nu en kärleksfull fredag. Många kramar Carina

2013-05-31 @ 10:47:01
URL: http://carinasnilssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0