Gott Nytt År

Så har vi då kommit till årets sista dag. Kvällen kommer att bli lugn och skön (hoppas jag) och nyåret kommer att firas in tillsammans med familjen. Lite god mat och ett gott vin kommer nog också att avnjutas. Det finns många minnen med nyårsafton och jag kommer genast att tänka på min och makens första nyårsafton tillsammans. Det var för precis tjugo år sedan (jag får svindel när jag tänker på hur fort och hur många åren har blivit) och vi var nyförälskade. Nyåret firades på ett disco och när väl klockan slog tolv, var blivande maken....... helt försvunnen. Minns att jag irrade runt ute på terrassen och letade efter honom med raketerna vinande runt öronen. Vid kvart över tolv hittade jag honom......i baren....så klart. Där hade han suttit och i lugn och ro pratat med bartendern. Nu för tiden har jag lärt mig bättre och vet att behoven kan skilja sig. Någon romantiker är han inte direkt men han kan överaska.
Precis ett år senare satt vi båda i badkaret och bytte ringar. Ringen har jag växt ifrån men maken bär sin i halskedjan än idag medan mina ligger i badrumsskåpet i väntan på att ägarinnan ska avmagra och få rätt passform till både förlovning och vigselring.

Ett annat minne som kanske inte är lika trevligt, är millenniumskiftet. Det planerades en stor fest hemma hos oss med planering som räckte flera veckor bakåt. Men när väl nyåret ringdes in låg familjen på madrasser i vardagsrummet och såg raketer på TV:n.  Orsaken hette influensa.

Gott Nytt År alla vänner och alla andra också för den delen.

Kommentarer
Postat av: Mariell

GOTT NYTT ÅR!!!! hoppas ni får en toppen kväll!!
här i sälen är det perfekt nyårs väder! 10minus och snö! reketerna har flugit redan sän igår kväll... men det är väll alltid så att det är någon som inte kan hålla sig..!! ;) hoppas den lilla vita sötnosen inte blir rädd! håll honom hårt i famnen och håll för öronen..;) kramar på er!!

2007-12-31 @ 17:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0