Lucia

Lucia hemma hos oss har betytt att mamma har satt på sig sin vita morgonrock och hämtat Luciakronan och satt batteri i den så att ljusen har börjat tindra vackert. Sedan skrider denna vackra morgontrötta Lucia in i barnens rum och sjunger med vacker klar morgonröst.
Om inte minnet är helt utsuddat kan jag dra mig till minnes att jag hoppade över fjolårets lussande och gjorde så även i år. Kunde dock inte låta bli att skrämma upp tonåringen igår kväll, J skulle ju stanna över natten. Hon spände ögonen i mig och sa " du skulle bara våga" medan J skrattade. Han vet ännu inte vad hans flickväns mamma kan ta sig för, men det vet tonåringen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men snälla du, var snäll mot pojken och tonåringen ;)

2007-12-13 @ 15:18:54
Postat av: Birgitta

Det var jag som inte ville att du skulle skrämma ungdomarna!

2007-12-13 @ 15:20:20
Postat av: Mariell Dahlström

är dom tillsammans nu? eller var det ett skrift fel?

2007-12-14 @ 11:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0