Nästa, var god dröj

Det är inte så att jag hoppas och väntar på att tonåringen ska skaffa fast sällskap (kändes gammalmodigt att skriva "fast sällskap"), nej absolut inte. Hon ska ha kul och vara fri så länge hon kan. Det är bara det att det inte är en lugn stund då hon inte har någon pojkvän. Killnamnen yrar kring öronen på mej och jag har ingen chans att fatta vem som är vem och om det är någon hon för tillfället försöker ragga på, eller om det är killen som raggar på henne.
Nu kommer hon hem, efter en hel helg med Unge herr E och vad får jag höra? Jo, "vet du mamma, jag fick ett jätte sött sms av J och vet du, han har bytt till Comviq för att vi ska kunna ringa till varandra gratis". Va, vart tog Unge herr E vägen? " Jo, vet du mamma, vi har pratat i helgen och vi är bara kompisar och så får det bli".
Ja, men det är jätte bra! Kompisar, bra, det lugnar en mamma, men det är bara det att nu pratas det om J hela tiden. " Vi ska gå på stan i morgon" säger hon medan hon dansar iväg på fjäderlätta fötter. Suck! Unge herr E sitter säkert i sin inackorderingslägenhet och gråter bittra tårar för att han satsat all tid på min hårdnackade dotter. Nu är det dags för nästa. Då ska ni veta att J är inte den enda. De står tydligen på rad och väntar på sin tur. Påminner mig lite om en saga om en prinsessa som skulle godkänna en prins men ingen dög åt henne......eller hur det va.

Kommentarer
Postat av: Den Där Tonåringen

OKäj , bara så att alla vet är det inte så här egentligen ! Det är bara mamma uppfattning , jag och Herr E har bara varit kompisar , har inte ens gjort ngt med honom mer än en kram :D haha ,
Herr J är faktiskt ingen ny mamma , jag har tyckt om honom i typ 3 år nu :) Hihi , men iaf !

OKääj , jag ska skaffa en egenblogg nu allihopa där jag ska skriva om MIN mamma :D hihi
Ni måste ju bara läsa och kommentera då va?

2007-11-18 @ 18:16:08
Postat av: Mikaela Åhlin Här Igen ;)

Nu Har Jag Skaffat Mig En Blogg , http://dottern.blogg.se/
Tycker ni ska in och kolla och kommentera ^^

2007-11-18 @ 18:43:02
Postat av: Birgitta

Heja dottern! Där fick mamman så hon teg, eller hur! ;)

2007-11-18 @ 20:04:55
URL: http://www.kamelens.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0