1008 bitar

Nu är jag fullt sjukskriven igen. Har varit vid doktorn och pratat och pratat. Han är bra, min läkare. "Jag förstår dej", sa han säkert hundra gånger. Jag har tagit en massa prover också. "För att vi ska utesluta att det inte finns annat som kan orsaka....." säger min snälla läkare. Trodde de skulle tömma mig totalt på blod, rör efter rör blev fyllda. Men den skickliga sköterskan sa med ett lätt leende att "det är hur lugnt som hels, det finns många liter, jag lovar". Ja då, det vet jag väl men det räcker väl med en liten skvätt för att ta ett prov?

Igår blev det färdigt!! Pusslet som vi började på strax efter nyår. Jag och åttaåringen har legat på mage på vardagsrumsgolvet nu i flera veckor. Vi pusslad ihop ett 500 biters pussel i julhelgen. Det var ganska lätt och gick relativt fort, så åttaåringen tyckte att vi skulle påbörja ett nytt. Det gjorde vi, 1000 bitar denna gång och en massa himmel. Pussellusten har avtagit något så vi har inte lagt lika mycket energi på detta pussel som det förra. Vi viker undan mattan och lägger ut alla bitarna, sen är det bara att lägga tillbaka mattan så.......trolleri, borta! Tar ingen plats alls, men.......................akta när man damsuger, fråga mej. Har två gånger fått sprätta upp damsugarens påse, då jag glömt att det legat lösa bitar under mattan.
Men, inga bitar fattades. Åttaåringen som är en "redig unge" gick och hämtade miniräknaren och började räkna ut hur många bitar det var.  När hon suttit tyst länge undrade jag vad hon gjorde? Hon plussade ihop 28+28+28+28+28+28............................hon skulle göra det 36 gånger. Hon går i andra klass och de har precis varit och nosat på multiplikation, så jag försökte att förklara hur man lättare kan räkna ut hur många bitar det var.
Då utbrister hon " nejhej, där har du fel, för det blir inte 1000, det blir ju 1008!! Sen började hon om med en suck 28+28+28+28.
image78

Kommentarer
Postat av: Annsingen

Jag förstår mej inte på den dansen men jag litar på proffsen:) Dom var säkert bäst:))
Ja vad har han där....;)))

2008-02-01 @ 21:45:17
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Annsingen

Morning! Ha en underbar Lördag!

2008-02-02 @ 06:48:42
URL: http://lillanslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0