Gammalt skräp

Nästa vecka ska min "snickarmake" bygga nytt kök i VÅRT hus. Det är inte ofta som han lånar ut sig själv till att bygga hemma. Så är det ju, ni vet "Skomakarens barn......".
Jag tänker ta med mig åttaåringen och resa bort. Eller.....så här är det. Maken vill inte ha mig hemma så jag åker bort. Han vill kunna riva ner allt och sen leva på Max-hamburgare och skita ner och stöka till utan att jag går och muttrar och ifrågasätter.

Innan man river ner det gamla köket måste man dock gå igenom lådor och skåp. Just nu håller jag på med operation "slänga gamla saker och skräp". Jag fattar inte varför man sparar på allt. Jag har lyckats få ihop två hela stora säckar med rent skräp. Går inte ens att skänka bort till Röda Korset, bara rent skräp.

Bra att ha! Ja, jo visst ibland. Udda tallrikar som jag envisas med att ha kvar. Kantstötta assietter som man kan ha blomkrukor på. En del är så fula så jag vill inte ens ha dem under krukorna, men spara dem har jag gjort en då.

image159
Känner Ni till de här burkarna med bakpulver och vaniljsocker. Locken på dessa burkar kan man använda till läsk eller ölburkar. Vänder man på de blå eller röda locken passar de nämligen perfekt som tätslutande lock. Jättebra, men varför har jag ca: tio stycken?


Kommentarer
Postat av: Annsingen

Morning! Åå tack för tipset! Hade jag ingen aning om..
Och ja det med skomakarns barn stämmer bra det...I know!

2008-02-20 @ 05:09:14
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: JennyPenny

För att du i ditt tidigare liv var en hamster? ;-)

2008-02-20 @ 08:07:58
Postat av: britten

Ler igenkännande...maken byggde kök i norrland förra våren och somaren och som sagt var ler igenkännande...ha det bra i dag

2008-02-20 @ 08:24:00
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Annsingen

Ja det måste vara så va?

2008-02-20 @ 09:32:19
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Skicka maken till mig sedan när han är klar hos er! ;)
Vilken härlig känsla att få komma hem till ett nytt kök. Det är säkert ett smart drag att inte vara hemma och låta maken fixa bäst han vill.
Tipset med dessa lock har jag inte hört förut så jag tackar för det!

2008-02-20 @ 10:18:49
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: MaryChamberlain

Det är inte klokt hur saker ynglar av sej i skåp och garderober när man stänger dörren! Eller lådor, de är lika produktiva! Tänk om allt de ynglade av sej i kunde vara nåt annat än skräp, som det oftast blir hemma hos mej....!

2008-02-20 @ 16:13:50
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0