Glömda lökar

Jasså, Ni är också sugna på våren? Märkte att jag satte igång hjärnhalvorna hos en dal av Er. Det är härligt att planera vart och hur man ska sätta sina växte. Det är bara det att hos mej går det aldrig som jag tänkt. Jag stoppar ner en planta där och lite annat här. Sen kommer det upp något spännande i rabatten som jag antagligen satt alldeles själv men glömt bort.
Visst är det för tidigt att sätta frön i växthus. Men först ska jag titta på fröerna någon vecka sen ska de förkultiveras inomhus. I alla fall en del av dem. Men sallat kan man sätta tidigt i växthuset och få skörd tidigt, bara det är frostfritt.
image88
Det här är minipåskliljor som jag inte minns att jag planterat. Jag brukar köpa några krukor med de söta små påskliljorna varje år som jag sätter i krukor på trappan. Det är nog sådana lökar jag stoppat ner under busken. De är hjärtligt välkomna även om de varit glömda.

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Minipåskliljor köper jag alltid och har inne och sedan när de blommat över petas de ner någonstans och kommer upp som en glad överraskning! :)
Jag har köpt en kruka i dag, men den ska jag plantera i min "utehund", har en underbar kruka på väggen med en goldenvovve brevid själva krukan.
Dags att ta bort tallriset där kanske?

2008-02-05 @ 13:45:09
URL: http://malinbayard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0