Hjärtedag

image128Är helt slut. Men jag är trött på ett behagligt sett och det känns skönt. Hade jätte trevligt besök hos mej idag. Tulpaner fick jag och de kom med en vit Prinsesstårta med röda hjärtan på. Jag har ätit TVÅ bitar. Har alltså syndat igen men på allahjärtansdag får man det.........tror jag.

Sen har jag trimmat en supersnygging. En Springerhane som tillsammans med sin lillmatte ska tävla om titeln "Gotlands bästa Juniohandler".  Nu är hunden klippt, ryckt, badad och fönad.
I fjol fick jag själv äran att visa just den här snyggingen på samma galautställning, där de också korar Gotlands vackraste hund. Så han ligger mig varmt om hjärtat och jag håller alla tummar jag har för att han ska hjälpa sin lillmatte i tävlandet om att visa hund.

Jag har själv stått bredvid och tittat på när min egen dotter, tonåringen, tävlat i just Juniorhandling. Ungdomarna visar upp sina hundar och domaren bedömer hur bra de är på att visa upp sin den.
Det är nervterro att stå bredvid. Jag springer hällre in med ett dussin hundar själv än att stå utanför ringen och titta på. Hu!
Lycka till ska man inte säga, så därför säger jag det inte. image131

image130
För många år sen, vet ej vilket, 2004 tror vi. Tonåringen och vår Marwin har just vunnit en Junior handling och kvalat in för att vara med och tävla om "Gotl bästa Junior". De har varit med där vid två tillfällen och ni ska veta att det är nervöst att sitta och titta på.
Numera är hon bara "riktig" handler när någon ber henne visa upp någon skönhet på utställning.
image132
image129

Åttaåringen som femåring. Hon har tävlat i en något lättare klass som kallas "Barn med hund". Hon har kommit på delad 6:e plats och fått rosett och allt. Puma ser inte ut att tycka det är så roligt som junior handlern.
image133

Kommentarer
Postat av: A

Hahaha... Jag tyckte det var en så vacker bild =)

2008-02-14 @ 22:15:43
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Vilka härliga bilder.
Förstår att det är hemskt pirrigt att stå brevid.
Du får berätta sedan hur det gick. *spännande*

2008-02-14 @ 22:39:09
Postat av: Annsingen

Morning! huuuu tänker inte falla för knytblusen!

2008-02-15 @ 05:28:17
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Nilla

God morgon ...alltid roligt men nervöst på utställningar...ha en bra fredag

2008-02-15 @ 07:33:25
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Plogflickan

Kul nu har du ju handler framöver!!

2008-02-16 @ 19:01:41
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Plogflickan

Kul nu har du ju handler framöver!!

2008-02-16 @ 19:02:00
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0