En dag full av trevligheter

Idag har jag gjort det jag gillar mest. 
Trevlig och lugn morgon.
Tränat på en tom appellplan med hunden.
Träffat  U-B .
Trimmat en hund.
Träffat en, för mig, ny trevlig människa.
 
Jag är just nu mestadels lugn och samlad på morgonen och därför kommer alla iväg i tid. Inget jäkt inget gräl och jag flippar inte ur. Skönt!!
När jag lämnat åttaåringen i skolan åkte jag till Brukshundsklubben och tränade lite lydnad med Puma. Inte SÅ många som tränar klockan 8 på morgonen så det är då jag brukar passa på. Ny sitter snart allt och träningen går kanonbra just nu. Skulle vilja anmäla mig till prov men vet inte om jag fixar det. Har inte varit på klubben och träffat folket på evigheter. Snart ett år sen tror jag?
Sen åkte jag till U-B min kära vän som slåss mot en djävulsk cancer. Känns som om vi bara kommer varandra närmare och närmare. Hon har varit ett otroligt stöd för mig under tiden som jag varit/är sjukskriven, trots att det är hon som är alvarligt sjuk och inte jag.
Hos henne fick jag också träffa S som också hon är en "Springer människa". Vi drack kaffe och pratade hund och sjukdomar. Visade sig att jag och S hade mycket gemensamt av utmattning som blivit till sjukskrivning.
Sen fick Bonnie, Pumas vackra mamma, beträda trimbordet. S vill lära sig tekniken att rycka en päls och tillsammans gjorde vi BonnaBus vacker som en solskensdag.

image48image49
Rindi´s Triumph Bonneville "Bonnie" och hennes son Rindi´s Butter "Puma"
 

Kommentarer
Postat av: Kitty Gustafsson

Vill också vara med!!! Kommer direkt! Du får lära mig ryckteknik också :P tycker de är jättetråkigt *angel* du kan visa på min hund *ler*

Massa kramar, så fina mamma och son är! :)

2008-01-21 @ 21:10:13
URL: http://web.comhem.se/rindistexas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0