Detta kök är som en parodi

Hjälp, jag trodde att jag skulle ta till lipen.

Först vattenläcka, sen kom inte köket som planerat. Nu har vi väntat och jag är sk...t trött på att diska i tvättstugan. Då, kommer äntligen resten av köket och till och med bänkskivorna som vi egentligen hade berett oss på, att få vänta på lite till.
Första luckorna sätts på plats och då...........!

DE ÄR INTE HÖGBLANKA, JU!!!?

Men det kan inte vara sant? Fram med offerten och där står "facette vit", inget mer. Det är jag som godkänt offerten och det står ingenstans att det ska vara högblankt men det är det vi beställt. Det är det vi diskuterat med försäljaren från första stund.

Har jag nu varit så klumpig och trott att "facette vit" var högblank, så får jag väl stå mitt kast. Suck och svordomar. Som ni vet har vi ju inte blivit så populära vid köksleverantören. Ska vi orkar att ifrågasätta beställningen efter allt som blivit fel vid leverantören?

En stund senare åker maken iväg för att kolla ett av hans andra jobb. Han försvinner och jag funderar på om jag ska gå och slå huvudet i en vägg eller något liknande. SÅ besviken jag är och tårarna bränner innanför ögonlocken. Jag orkar inte mer, nu är jag färdig att rasa.  

En stund senare ringer maken. "Det är fixat, blanka luckor kommer om 3 veckor. Vi får ha dessa "oblanka" så länge".
Han hade åkt in till leverantören en då och fått ena av killarna att kolla på beställningen OCH det står att vi ska han högblanka!!!!
Det är alltså fel levererat även fast försäljaren inte ens vill kontrollera det. De är inte så samarbetsvilliga längre.

Just nu är min make inte så populär inne i den butiken ska ni veta.

Kommentarer
Postat av: JennyPenny

Men poppis hos dig kan jag tänka mig. :-) Så bra att ni får vad ni önskat. Det lönar sig att stå på sig även om jag förstår att du inte orkade med det.

2008-03-14 @ 13:36:01
Postat av: Malinbayard

Men han är säkert POPPIS hos DIG!!! *huvudsaken*
Jag förstår dig exakt!
När vi hade vattenskada i köket blev det heltokigt och jag fick helt fel färg på köksluckorna.
"Det är väl inte så farligt" tyckte målaren och några andra - jag morrade som ett LEJON, färgen blev som jag ville.
Extra tid bara...

2008-03-14 @ 13:36:13
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: MaryChamberlain

Det är konstigt, för det verkar ju ALLTID bli så här med leverantörer, hantverkare och beställningar! Jag tror att det är för många parter inblandade. Så det blir svårt att överblicka! Det är så otroligt jobbigt när allt krånglar. Men var glad över att vattenläckan kom innan alla saker var på plats, så inte det nya blev förstört på en gång! Bra att ni kunde ordna till felen! Kämpa på! Ni kommer att få ett underbart kök när allt är klart!!

2008-03-14 @ 14:24:23
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Annsingen

Tänk att det alltid ska jäklas då man gör något!? Underligt va?!
Mja Matte går före Peter ...lovar;))
Ja jag tror den klänninge är jag på något vis:))
Kul du också tyckte det!

2008-03-14 @ 14:55:22
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Åsa

Jag vet, renoveringar suger! Nu får du vänta tre veckor på nya luckor men vad är tre veckor mot flera år som du sedan ska gå och titta på köket sen.
Tvätta i tvättstugan är ingen höjdare, jag vet. gjorde det i veckor- månader kändes det som.
Tänk när det är färdigt... du vet den som väntar på något gott....

2008-03-14 @ 16:41:58
URL: http://www.galanthus.blogg.se
Postat av: Nilla

Vilken karl du har ..ge han en pöss i pannan ..man ska stå på sej det är ni som betalar pengar för erat kök det är ni som ska leva och må bra i erat kök inte försäljaren..han kan ...... typ.kram kram

2008-03-15 @ 08:51:38
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Ulla

Rätt ska vara rätt! Jag är urdålig på att klaga om det är något jag inte är helt nöjd med.

2008-03-15 @ 12:17:48
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: britten

å jag förstår din frusration...ha en fin kväll i alla fall kram

2008-03-15 @ 17:59:43
URL: http://pyrobritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0