Eländigt

Lördagen började bra med påfyllda energitankar. Jag och maken satte igång och putsade väggarna i kökets matdel. Jag kämpade på med spackelspade av största modell och slevade på "geggan" på väggen.
"För tunt!", hojtar maken.
"Okej, tjockare, ska försöka."

Efter någon timma hade jag fått in första steget på tekniken och tjockleken på geggeriet var rätt men det gick för långsamt.
Jag kämpade på och han borstade efter. Mot eftermiddagen var jag så slut och alltsammans höll på att brinna ifrån mej. Ni vet "brinna", när det stelnar. Man ska ju hinna borsta till det medan det ännu är mjukt och man ska borsta hela väggen på en gång annars bli det inte snyggt.
Utmattad lämnade jag ifrån mig verktygen till maken och på några minuter hade han slevat på det sista och börjat borsta. Då gick jag och hämtade damsugaren i stället, trött, sur och butter. 

Lite senare kommer H på besök. Jag beklagar mig (lite) att jag aldrig kan klara av något arbete av detta slag utan att hans kära vän, maken, gnäller eller klagar. (Nu var jag ju ganska trött också så jag tyckte nog lite synd om mej själv. Så farligt gnällig är inte min maken egentligen).

H höjer ögonbrynen och säger,
" Men tänk på att du faktiskt gjorde allt det här och riktigt bra dessutom. Det är inte alla som skulle klarat eller ens ge sig in på något liknande arbete. Du som dessutom har pressen på dej att ha ett proffs som tittar på."

Tack H, det värmde och stärkte mig i en stund av svaghet.

Nu har maken inte stått och tittat på, han har satt upp lister och fixat en massa annat. Men H har rätt i en sak när det gäller maken. Han är duktig som låter mig hålla på. Även fast det tar lång tid och kanske inte alltid blir rätt så låter han mig tålas.

Jag blev tröttare och tröttare och sjönk ihop i soffhörnet med melodifestivalen. På natten hade jag värsta mardrömmarna om att barnen blev dödade och helt sjuka saker. Vinglade upp till åttaåringen mitt i natten för att kolla att drömmen inte var sann.
På morgonen fick jag svar för min konstiga natt. Feber!

Jag låg pall hela dagen igår men i morse visade termometern 37,8. På bättringsvägen alltså, men det blev en kort morgonprommis på darrande ben men hunden i morse.


Kommentarer
Postat av: Annsingen

Njae jag letar vidare istället:) Något rosa måste jag ju kunna hitta:)) Krya på dej!

2008-03-10 @ 10:02:39
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Vilken kämpe du är!!!
Jag brukar sällan "få" hjälpa till med "gegga-mojs-arbeten". Målande är jag (tyvärr) värdelös på också. Det skulle verkligen underlätta att ha lite talang på den fronten. Behöver bättras på både här och där på hemmafronten. *suck*
Hoppas att bacillerna är på väg i från dig.
TUR att din dröm inte var sann!!!

2008-03-10 @ 11:19:26
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Pialotta

Åh vad du varit duktiga flickan nu då.. Ja du, man är ingen proffs, men kul att försöka sig på allt man inte är utbildad på:-)
Drömmar.. är det så konstigt med.. jag vaknar oftast av de där och måste gå upp ett tag.. benen är som bly och vibrerar så konstigt. Efter ett tag stillar de sig och åter kan jag inta sängläge om än med det där otäcka i färskt minne.. för visst tror man det är rena rama sanningen just då..
Kram från ett soligt fönster i Syd.

2008-03-10 @ 11:50:44
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Nilla

Håller med vad duktig du varit..jag tycker sånt är kul ibörjan är man som en lammunge men sen kan man ju bli stolt att jag gjorde faktiskt det här....
Jo men jag hittade en poesi/dagbok från 88 tror du min son hade roligt,olycklig kärlek hit och dit gnäll på plugget osv..han höjde ögonbrynen..hhaaaa

2008-03-10 @ 13:27:24
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: MO

Usch så jobbigt med mardrömmar..Men du har ju jobbat på jättebra, o säkert var du på väg att bli sjuk redan då, därför var du kanske lite extra känslig. Ibland blir det lite tjafs när man håller på o grejjar, man är väl lite småstressad..
Svar: Hm, tänkte inte ens att jag skulle köpt tre av ljusstakarna el vaserna, vad håller på att hända??? Det är fler än du som påpekat detta...
Krya på dig, kram

2008-03-10 @ 15:26:43
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: MaryChamberlain

Läskiga drömmar och feber! Det verkar som om du jobbade helt slut på ALLA dina krafter!!
Var försiktig! Ta hand om dej!

2008-03-10 @ 15:42:45
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Åa

Kontentan av det hela verkar vara att det inte är bra att jobba sig slut. ta det lugnt och med många fikor emellan.

2008-03-10 @ 16:13:27
URL: http://www.galanthus.blogg.se
Postat av: soffie

Guuu va du har jobbat och fy vad läskigt du drömde.
Hoppas du är piggare nu,krya på dej!

2008-03-10 @ 18:41:47
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Annsingen

Fniss....alla kan inte gilla det:)))

2008-03-10 @ 21:20:01
URL: http://lillanslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0