Köket

Nu är Ni nyfikna va? Hur blev det nya köket.
MEN......det blidde inget kök..........det blidde ett halvfärdigt kök.

Stön!
Så här började det.
Maken river ner tak, sliter upp golv, spättar gamalt kakel och vad hittar han? Jo en vatten läcka.
Det har inte läckt mycket men tillräckligt för att isolering ska bytas och en rörNisse måste hit och fixa = en dags försening.
Tur i oturen skulle vi kunna kalla det för vad hade hänt om det fått läcka lite till. Gissa om vi vet vem som lagt dessa rör för 17 år sen? Gissa om han fått fixa det....Gratis? Han har skruvat ihop utan packning, nämligen. Tagen på bar gärning alltså.

Vidare sätts det nya taket upp och golvet kommer på plats. MEN, när det nya köket ska hämtas........finns inte det. Försenat, det skickas den 5/3, men tyvärr kommer inte bänkskivan och fronterna förrän ännu två veckor senare. VA??????
Maken blir tvärgalen och dessa stackars försäljare får veta att de lever. Självklart kan inte de hjälpa att den Danska tillverkaren inte kunnat leverera, men de borde meddelat förseningen. Några stomar finns på lagret och firman fick punga ut med några "plåsterpåsåretvaror".

Idag är golvet klart, man kan dock inte se det för skyddspappen. Spottarna är på plats i taket. Renoveringsgips är uppsatt på väggarna och fläkten är upphängd. Den gamla spisen har fått bäras in igen och disken fixas i tvättstugan.

Maken tittar bedrövat på mig och säger "det kunde ha varit klart". Jag tror att han är livrädd för att det här kommer att få mig att tvärdyka. Men jag se ljust på det hela. Jag har missat det allra värsta och det var när de rev alltsammans. Nu återstår ju faktiskt bara skåpen och puts på väggarna.

Tonårs "Dottern" har lagt ut bilder på köket när det såg ut som värst. Jag lägger ut aktuella bilder en annan dag.

Kommentarer
Postat av: britten

Känner igen mig en del i det du berättar.

vi renoverade köket på gården i sommar ..och det gick inte så fort och så smidigt som jag trodde utan det hände precis allt på vägen..vatten läcka pannan gick sönder,,element trasigt vatten skada ett tak ramla ner..lång dags färd mot nytt kök..men till sist så...så hav förtröstan när det händer oförutsedda saker på vägen.

Sov gott och dröm om det fina nya köket

2008-03-03 @ 21:58:57
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: millan

visst är det jobbigt att renovera`? men kul sen när ni får ett nytt kök!
kramar millan

2008-03-03 @ 22:44:54
URL: http://moder,blogg,se
Postat av: Annsingen

Nämen åh! Hoppas det går bättre nu framöver då!
Nähä! Det blev inget IKEA'muttrar*
Men men jag är lovad p onsdag...onsdag liksom?!? Flera dagar dit!

2008-03-04 @ 05:03:01
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Hoppla, hoppla!!!
Ja - lite tur i oturen med vattenläckan, trots allt...
Det är ju hur som helst på rätt väg. ;)

2008-03-04 @ 07:41:22
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Nilla

Hej ..Härliga bilder från hassela...När det gäller renovering så är det ju alltid jobbigt innan det är färdigt....ha det bra

2008-03-04 @ 07:54:26
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: JennyPenny

Jösses, men som du säger, du slapp det värsta och nu är det ju inte så mycket kvar, men tillräckligt för att man inte kan leva så och då brukar det fixa sig ganska fort (när väl varorna kommer). Värst är det när det går utmärkt att leva med det men man vill fixa det. Som vårt badrum. *stön*

2008-03-04 @ 12:44:15
Postat av: MaryChamberlain

Håll oss uppdaterade med bilder allteftersom, snälla!! Sånt ser jag fram emot!
Vi har inte heller IKEA i närheten, så jag förstår precis hur underbart det känns att bara vara där och kolla, handla och fantisera hur de grejerna man köper kommer att förgylla hemmet sen!! Hihi!!

2008-03-04 @ 15:51:30
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0