Telieproblem

I höstas ringde ett mycket stort telefonbolag till oss och undrade om vi skulle vilja prova tv, bredband och telefoni i en och samma tjänst. Det skulle bli mycket förmånligt de första månaderna och så vidare. Ja, Ni vet hur gärna de vill sälja sina tjänster. Vi tackade nej för jag var lite skeptiskt till om det trådlösa tv-installationen skulle funka hos oss.

Tiden gick och runt jul hade telefonbolaget en stor reklamkampanj om just tv, bredband och telefoni. Då vi har stora problem med Boxer hos oss tog vi återigen upp ämnet om att prova Trådlöst Tv. Telefonen och bredbandet har vi redan hos företaget och jag räknade lite på det och hela affären skulle sluta på plus.

Min make ringer och ska beställa tjänsten men får då reda på att vi inte kan få den?

Jag ber honom ringa igen. Det måste ju blivit något missförstånd, de hade ju försökt att säja tjänsten till oss för bara några månader sen.
Nix, tyvärr vi ligger utanför räckvidden så vi kan inte få se på tv genom dem. Inget att göra och vi accepteter.

Det är nu det börjar. Först kommer det tre (3) brev, likadana. Vi ska bekräfta ändringen som vi beställt, står det i brevet. Det gör vi inte, för vi har ju ingen ändring att ändra till, då det inte går att få ändra.

Ett par dagar senare kommer ytterligare ett brev, ett installationsprogram till datorn. Då ringer jag och undrar vad som händer?
Jo, får jag veta, de har ändå "knappat in" oss på tv-bredband-telefoni. "Men", säger jag, "vi kan ju inte få den". "Nej", säger killen, "men de har gjort det en då."
Han lovar att han ska ställa allt till rätta och vi ska inte få några bekymmer.


En vecka går och helt plötsligt får vi ett paket som ska hämtas ut på posten.

Jag ringer igen. Ja, det är en tv-box men då vi inte kan få tjänsten ska de "knappa" bort beställningen och vi ska inte hämta ut boxen.  Nej, vi ska inte få något obehag av detta och tjejen beklagar att säljarna har gjort fel "de kan man inte lita på" tillägger hon men ett skratt. Jag får också veta att det kan uppstå en liten brytning just då de ska koppla om.

Suck, jag tror nu att jag pratat med en förståndig människa och att allt är frid och fröjd.

I torsdags kom jag hem får en kortare resa och upptäcker att telefonen inte fungerar. Jag antar att det är det lilla "hoppet" som  nu uppstår då de ska koppla tillbaka oss. På fredagen har "hoppet" inte hoppat klart och jag får reda på att det inte har gått att komma fram på vår fasta telefon på hela veckan.

Jag felanmäler runt kl. 12.00 via internet. Inget händer! Idag ringer jag till bolaget via min mobil. Pratar med röststyrd telefonröst, knappar mig vidare och sitter till sist i telefonkö i 10 min.
Telia Sonera, vilket är bäst, fast telefoni eller telefonkiosk?
Den stackars pojke som fick ta emot mitt ärende hade nog starka nerver. Han var snäll och ringde upp min mobil så att jag slapp att bli totalt ruinerad och kopplade sen in vår fasta telefon på en och samma gång. Han lovade att vi inget besvär skull få av deras lilla misstag.

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Jag har liknande problem med telia jag med...

Vi nappade på det där innan jul, inget hände. Efter nyår så ringde jag (eftersom leverans var garanterad till innan jul) Då fick jag veta att hemmabiosystemet tagit slut, så jag blev sur och avbokade allt. För ett par veckor sen fick jag en skiva med brandvägg mm. Ringde igen, hon jag pratade med då lovade att makulera allt, gjorde det t.o.m med mig kvar i luren. I fredags kom ett avtal att skriva på ändå... jag tror jag blit tokig!!!!

De verkar inte ha nån större koll!

2009-02-09 @ 18:02:44
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ååååhhhh! Blir man inte tokig på sånt!

2009-02-09 @ 18:29:42
URL: http://camillasrum.blogspot.com
Postat av: mammakero

Men hjälp! Vilket trassel det blev! Såna saker kan göra en helt galen!

2009-02-09 @ 18:31:23
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: evans

Åhhh, man blir ju galen av sådant! Hoppas att allt löser sig och att ni slipper ha att göra med Telia mer i det ärendet.



En kollega till mig fick hålla på och jäklas med Vattenkraft. Hon fick inga fakturor hemskickade på 1.5 år, trots att hon ringde och tjatade. Mycket skumt...

2009-02-09 @ 18:50:37
URL: http://evans.blogg.se/
Postat av: soffie

men guuu va stolligt,

jag skulle bli galen,

ha en bra kväll

2009-02-09 @ 21:28:02
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Nilla

Ja vad säger man..strul puttar Ha en bra dag

2009-02-10 @ 07:43:18
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: Malin B

Kära du, vilken "soppa"!!!

Hoppas nu verkligen att det fungerar som det ska.

2009-02-10 @ 07:57:50
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: britten

ggggrrrrr arggggg..kan man bli ...jag hör ofta talas om liknande saker från telia ..min syster ringde för en stund sen och var gaaalen...här upp på gården har vi också haft väldiga problem men just nu funkar allt..peppar peppar....kram till dig

2009-02-10 @ 10:46:50
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Marie

Det är inte klokt - allt för att sälja, även om kunden inte kan nyttja tjänsten.



Det är som den duktige dammsugarförsäljaren som lyckades sälja dammsugare till damen som inte hade elektricitet.



Man ska också veta att om man har digital telefoni så har man inte någon telefon (förutom mobilen då) om det blir strömavbrott. Kan vara bra att tänka på.



Spännande med valpar på G. Hoppas själv på en kull till våren, men Wimsa "håller" ännu på sej. Inget löp ännu alltså.



Kram Marie

2009-02-10 @ 11:50:28
URL: http://eirams.blogg.se/
Postat av: MO

Alltså det är ju bara föööör mycket....Vilket jobb du haft med att försöka fixa allt tillrätta. Man undrar lite hur de jobbar egentligen, skönt att det verkar ha löst sig nu då, kramar

2009-02-10 @ 14:12:54
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0