Nästan lika som bär

Tioåringen är en snarlik kopia av sin storasyster, tonåringen, när hon var liten. Även fast det är hela åtta år mellan barnen har vissa svårt att hålla isär namnen.

Jag har själv många gånger blivit ihop blandad med min stora syster även fast det är en stor ålders skillnad. Folk blir lite förvirrade för de vet ju att storasystern är mycket äldre och borde inte se ut på det viset. Ändå ser de den yngre kopian framför sig.

En lärare på mina barns skolan fick se sin forna elev komma tillbaka i samma skepnad efter åtta år och hon sa hela tiden fel namn.
Likadant är det med människor som träffade tonåringen som liten på hundklubben. Jag förstår att det är svårt för de är verkligen lika. Ser man på ett kort där tonåringen är mindre är det ibland svårt att säga om det är tioåringen eller tonåringen. 

På stranden 2009  På stranden 2001
Första bilden: Tioåringen 2009.
Andra bilden: Tonåringen och tioåringen 2001

 
Första bilden: Tonåringen som tolvåring
Andra bilden: Tioåringen som nioåring

För lite sen mötte vi en gammal bekant på stan. Hon tittade på tioåringen om såg lite förvirrad ut, mitt första barn kan ju inte ha stannat upp i tillväxten, det förstår de säkert men hon sa ändå tonåringens namn. Efteråt skrattade vi och jag frågade tioåringen hur det är att ideligen få höra att man är sin storasyster?
"Jo", svarade hon "det är väl okej, jag är arton år och har snart körkort, ju".


Så här ser hon ut idag, tonåringen, när hon är hemma och hälsar på.

Kommentarer
Postat av: Plogflickan

Ja nog ser man att de är släkt.... Ha en bra dag!

2009-11-11 @ 12:21:42
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Ulla

De två kan inte förneka att de är systrar.

2009-11-11 @ 17:35:53
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Malin B

Ja, att bli ihopblandad med en som snart har körkort måste ju vara okej! =) Härlig kommentar.

Visst syns dessa söta tjejer "är stöpta i samma form". =)

2009-11-11 @ 19:19:29
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: soffie

guuu va fina de är vilka vackra barn du har,

ÅÅÅ med dina bilder längtar jag ännu mer till sommar å sol:O)

2009-11-11 @ 21:21:10
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0