Plötsligt händer det!

Finns en reklam snutt som säger "plötsligt händer det". Enligt reklamen vinner man pengar. Jag köper aldrig lotter så för min del händer det nog inte "plötsligt", ifall det kommer att hända, menar jag.
För ett år sedan skulle jag besöka en vän och kom i sista stund på att hon fyllt år nyligen. Rusade in i en spelbutik för att köpa henne några lotter i present. Jag gick fram till kassan och säger till expediten att jag vill köpa några lotter......"triss....typ", säger jag och höjer axlarna i en hjälplös gest.
"Vilken av dem" frågar då den unga tjejen.
"Ehh, ja, vad finns det", säger jag fånigt.

Svenska Lotter

Ni förstår hur okunnig jag är på ämnet men jag fick med mig några lotter i ett fint (fint?) presentkuvert. När jag sen skulle betala kommer nästa chock.
"Va, triss kostar väl 25kr stycke?"
Tjejen i kassan ser nu road ut och jag ser att hon samlar ihop sig tålmodigt och säger,
"De vanliga trissen ja, men de här............"
Ok, ok jag har slutat lyssna och betalar för att snabbt komma därifrån. Sen dess har jag lyckats undvika att köpa lotter eller att spela.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hahahaha, jag är likadan! Supersvårt att köpa lotter. Jag prenumererar på miljonlotteriet, annart dåligt med lotter här!

2009-10-10 @ 15:24:42
URL: http://secondtime.blogg.se/
Postat av: Malin B

Lottutbudet verkar vara kopiöst!

Jag köper "bara" vanlig triss när jag någon gång köper...



Bra räknegrej med ett paket cigaretter, det var bara det att i fjol vill jag minnas att ett saffranspaket låg runt en tia! Tre gånger så dyrt. Hoppla liksom!

2009-10-10 @ 17:00:06
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Humlamamman

Va bra du skrev om Triss, jag har en dubbel lott i plånboken som jag har glömt att skrapa. Ska genast plocka fram den!

2009-10-10 @ 22:46:08
Postat av: soffie

haha

blev det nån vinst då?

Jag köper en triss iveckan men aldrig att jag vinner mer än en ny lott alltså 25kr,

kram

2009-10-11 @ 20:05:12
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag har faktiskt haft lite tur med lotter.

För några år sedan skrapade jag fram 100 000 kr på en tialott. Gissa om jag blev glad. Det var nog min första och ända storvinst i livet.

//Lena

2009-10-11 @ 21:01:31
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Susihus

Haha precis likadan. Ha en toppendag! Kram på dig

2009-10-12 @ 11:10:03
URL: http://susihus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0