1-års present

Den 3/4 fyllde småkillarna 1 år. Det har gått otroligt fort. Nyss satt jag med de nyfödda valparna i ena handflatan och nu är det stora starka klunsar på närmare 25 kg. Jag är så otroligt glad över våra hundar och skulle inte vilja vara utan dem. Ändå rekommenderar jag ingen att ta två hundvalpar på en och samma gång. Det ligger en hel del jobb bakom oss under det här året och det kommer att fortsätta så. Med tre hundar i kopplet, varav två slynglar, är det mycket tillrättavisande under promenaderna. Om man inte vill ha 75 kg draghjälp vill säga, men det vill inte jag. Grannarna och hundfolk som vi möter då och då på våra promenader brukar säga att jag har ett otroligt tålamod. Så är det, tålamod och att vara 100% konsekvent, det är det som behövs.

Nikes matte tog med sin mamma (jag alltså) till en affär fylld med hundgrejer. Där övertalade hon sin mamma (tillslut) att köpa en mycket fin mjuk hundbädd. Kan tillägga att den var väldigt ljus också och inte har överdrag som går att tvätta. Exakt hur övertalningen gick till, vet jag inte.

När presenten tillslut var inslagen åkte vi hem och där fick Nike sin födelsedagspresent. Han öppnade den själv efter konstens alla regler.

Kan tillägga att Benji också fick present men i form av tuggben.

Nike öppnar sin 1-års present.

Nike öppnar sin 1-års present.

Nike öppnar sin 1-års present.

Nike öppnar sin 1-års present.

1-års present

1-års present

Kommentarer
Postat av: Camillasrum

Min fyller 3 imorgon...jag tycker också att det har gått så fort! En annan sak...har du nåt tips om man vill semestra på Gotland? tex hyra stuga nånstans med barnen...jätteglad om du har nåt du kan tipsa om, jag har aldrig varit där o vill så gärna se gotland :-) Kram

2010-04-19 @ 19:41:11
URL: http://camillasrum.blogspot.com
Postat av: Lena

Det ser ut som han blev nöjd med presenten.

Vad mysigt det ser ut.

//Lena

2010-04-19 @ 20:34:31
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Malin B

Men SÅ söta bilder!!! =)

Grattis till vovvarna.

Härligt med så fina presenter. Här har vi snart 9-årsfirande.

Jo, det där med tålamod och konsekvens gäller ju för både 2- och 4-benta. ;)

2010-04-19 @ 21:19:33
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: mammakero

ÅÅÅ vad det såg skönt ut att ligga på den bädden! Tur att han blev nöjd med sin present!!

2010-04-19 @ 21:40:03
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0