Fryser

Det är kallt som sjutton. Jag fryser om fötterna. Snart måste jag ut till en kall bil. Jag ska skjutsa körtjejerna från skolan till kören som är två km längre bort. De får nämligen inte åka skolbussen för de är inte "bussbarn". Bor man närmare är tre km från skolan och går i feman får man inte åka buss utan får ta sig till skolan själv. Idag ska de inte hem utan åt andra hållet och det blir sent och mörkt innan de ska hem igen så jag vill inte att de ska ut och cykla. Dessutom är det svårt att cykla i snön och det är kallt, som jag redan nämnt. Men det var inte det jag skulle skriva om, utan om att jag måste ut i bilen som är JÄTTE kall. Jag avskyr kyla. Skulle lätt kunna tänka mig att flytta till varmare breddgrader och komma hem lagom till Maj igen. Men vem kan det? Inte jag i alla fall.

Funderar på att gå ut och starta bilen nu så det är varm sen när jag ska åka. Men det innebär att jag måste gå ut två gånger. Vilket är värst, att gå utanför dörren en gång i "onödan" eller att sätta sig i en kall bil?

Den enda som vill vara ute är Nike. Han verkar gilla alla väder. Puma fryser efter en stund och vill komma in men inte Nike, inte. Han jagar lite fåglar från grannens fågelbord och håller sig varm. Ibland glömmer han sig och börjar skälla på fåglarna. Då kommer jag och säger att han inte kan sköta sig och så får han gå in. Rimfrost i öron och runt hela nosen men han verkar inte frysa.

Jag kanske skulle ta och börja jaga fåglar?

Kommentarer
Postat av: Birgitta

hmmm, det finns motorvärmare och så finns det skoteroveraller, det gäller att vara utrustad för olika väder ;). Vi hade 21 grader kallt i går kväll, myggfritt alltså.

2010-12-01 @ 14:39:16
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: soffie

brrr hatar när det är så här kallt,

tänk att de inte fryser om tassarna hundarna då det är så här kallt.

jag va ute på en promenad förut å brrr det är inte länge man vill va ute nu,

kram

2010-12-01 @ 18:17:27
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: mammakero

HAHAHA!! Ja, kanske skulle du börja jaga fåglar i grannens trädgård du med! Vilken syn det skulle vara, först Nike och sen du!!!

2010-12-01 @ 18:56:13
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: mo

Haha, ja då hade du nog inte frusit i alla fall...Här har vi med haft det kallt, ca 10- o jag älskar det...fryser nästan aldrig ute för jag klär mig varmt, men att frysa inomhus...brr, det är värre tycker jag...kramar på dig o lycka till med fågeljakten ;)

2010-12-01 @ 19:24:14
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: maria

Jag kanske skulle hänga med och jaga fåglar...



Ha det bäst !

Kramar

2010-12-01 @ 21:51:24
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0