Husbygge och hundhår

Snabba fötter springa, tripp, tripp, tripp.
Trimmarn har så brottom, klipp, klipp, klipp.

Tror Ni mina egna hundar kommer att bli julfina, nytrimmade alltså? Nja, det blir nog inte ens något julbad för deras del. Men jul blir det ju en då.

Jag har hunnit göra ett hus i pepparkaksdeg i alla fall. Japp! Det skedde i lördagskväll. När klockan närmade sig midnatt den kvällen, kom maken ut i köket. Han ställde sig mitt på golvet med händerna i sidorna. Efter en stund tittade jag upp från husbaket och tittade tillbaka utan att knysta ett ord. Det gick ytterligare några sekunder utan ett ljud. Sen sa han, "Jaha???"

Hur ska jag tyda det?
Har du lekt färdigt? Vet du vad klockan är?

Ha, han vet ju hur det är. Nu har det blivit en kyrka som elvaåringen ville. Några gravstenar också. Men jag tyckte att det var lite konstigt att bygga en kyrka så jag byggde några hus också. Så nu har det blivit en liten by. Skola, affär och två stugor. Jag och elvaåringen har garnerat dem i kväll och jag återkommer med kort. Jag lovar!


Kommentarer
Postat av: mammakero

Hrm, inte ens ett julbad?! HAHA!! Det blir jul ändå, helt sant, men det kanske ligger något i det där man brukar säja om skomakarens barn som går utan skor? På en av postturerna på landet bor en snickare. För 10 år sedan lyfte han taket på huset. Där är det stopp. Inga fönster har övervåningen än och fasadbrädorna är fortfarande inte kapade till samma längd. En del är långa andra korta...

Mycket intresserad av din kyrkby! Längtar efter bilder.

2010-12-20 @ 06:25:27
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: soffie

å va roligt att göra pepparkakshus ,fniss kan tänka mej du fastnade i husbygget:)

2010-12-20 @ 22:21:12
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0