Vågrät i soffan

Redan måndagskväll. Lucia har kommit och gått. Lussebullarna är slut men pepparkaksdegen ligger i kylskåpet. Jag har för en gång skull gjort en egen pepparkaksdeg. Brukar vara lat och köpa färdig deg för det finns en bagare här i staden, en sockerbagare som bakar kakor mest hela dagen och så gör han pepparkaksdeg som säljs på Ica. Den vet jag att den är god och bra. Men i år har jag alltså gjort en egen deg. En deg som är diabetes snäll. Inte så mycket sirap i men god som bara denn. Men den är ingen bra deg att baka hus på. Det blir ganska purösa kakor av den så jag är rädd att huset inte kommer att hålla.
Det har alltså inte blivit något husbygge än. Vet inte hur jag ska orka göra något. Jag jobbar mycket nu och kvällarna går åt till att ligga i ryggläge. Latmansgöra! Lodrät på dagarna vid trimbordet och lodrät på kvällarna i soffan.
Det är många hundar som ska bli julfina nu. Det är viktigt för många att allt är tipp topp just till den tjugofjärde december. Det ska städas och fejas och vovven ska vara nytrimmad och helst badad också. Jag har inga lediga tiden kvar till jul och de som inte bokat tid innan får vänta till efter nyår. Kan det göra så stor skillnad? Tomten kommer väl en då?

Dags för trimning
Cocker spaniel innan frisering.


Kommentarer
Postat av: mammakero

Nog kommer tomten ändå! Till och med utan att du gjort ditt pepparkakshus... Fast jag vet, det är svårt att inte göra något som man sammankopplar med en perfekt jul... Iår har vi bestämt att vi ska hitta på nya traditioner till julafton. Det känns lite spännande vill jag lova!

Så med detta prat vill jag bara säja, ligg kvar i soffan! Horisontellt på kvällen är bra!

2010-12-14 @ 19:48:27
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: mo

Haha, jamen så är det, alla ska vara fina. Jag klippte Maila förra veckan, men det var iofs. oxå för att hon skulle sova över hos "mormor o morfar", då ville jag att hon skulle vara fin, sen ville jag ju såklart ha henne fin till julafton oxå....

Jag köpte pepparkaksdeg...o ett pepparkakshusmall....japp, så lat är jag ;), kram

2010-12-15 @ 16:04:08
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: soffie

va fin hunden är,

goo kväll

2010-12-16 @ 19:37:17
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: britten

joo du tomten kommer i alla fall så ligg i soffan du så njuter jag av din fia vovve på bilden och tck för blomtipset

2010-12-19 @ 20:12:33
URL: http://glitteroga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0