Känsliga tårar

I morgon slutar tioåringen skolan. Det kommer att sjungas och gråtas. Det är jag som kommer att gråta. Gör det så fort jag hör "Den blomster tid nu kommer". Fattar inte att jag aldrig kan bättra mig? Det växer en känsloklump i bröstet och sen sitter jag där och försöker att hålla mina våta ögon under kontroll. Torkar diskret i ögonvrån tills fingrarna är alldeles blöta. Har jag tur är det väder så att jag kan göra som kändisarna. Dölja mig bakom mörka glas.

I Västerhejde skola sjunger de alltid samma sånger. Årskurs 1 sjunger en viss låt och 2 en annan. På så sett sjunger de aldrig samma sång. Men jag som tillbringar min tolfte avslutning i skolan är ganska trött på sångerna.

"För vi har slutat skolan och skolan den är slut,
sommarlovet börjar om bara nån minut.
Den blomstertid nu kommer, betyder absolut,
att vi har slutat skolan och nu så springer vi ut!"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0