Min tid räcker inte till

Det snurrar fort just nu. Jag fattar inte riktigt att jag faktiskt kommit igång så passa att jag jobbar för fullt varje dag. Nu höjer många av mina vänner ett varnande finger och säger "ta det lugnt nu så det inte blir för mycket!"

Jag ska ta det lugnt, bara det lugnar ner sig.........
Vad menar jag nu??

Hmm, det är svårt ska Ni veta. Det är svårt att ta det lugnt när man inte riktigt har tid till det. Men jag har lärt mig att prioritera. Förra veckan prioriterades en hel drös med hundar som skulle på utställning. Därför var jag osynlig här på bloggen. Nu är den stora utställningshelgen över och jag släpper ut luften ur lungorna och tar ett nytt andetag i ett lugnare tempo.

I början av min utbrändhet gick jag och pratade med en mycket klok människa. Hon sa att det inte är farligt att stressa, bara man stressar ner där i mellan. Jag tror att det är dit jag kommit nu och just nu ska jag stressa ner.

Hund utställning har det varit och jag var själv med en av de två dagarna. Kallt och regnigt och inte alls roligt att vistas utomhus i många timmar. Men så kommer det lyckliga ögonblicket och allt blir genast mycket ljusare. Det lyckliga ögonblicket var när Puma blev BIR-veteran. Hurra, hurra!
Små killarna skötte sig också bra i ringen och blev placerade som två och trea i Juniorklassen.

Rindi´s Highland Sportsman
Benji som tvåa i Juniorklassen

Rindi´s Highland Hope and Glory
Tioåringen gjorde debut tillsammans med Nike på off utställning. Hon gjorde ett mycket bra jobb med sin ettåriga hanhund även om mamma ryckte in och visade honom när det var dags för individuellt. Tioåringen ställde också upp i "Barn med hund" och placerade sig på en delad andra plats i mycket hård konkorans.

Svch Lp1 Rindi´s Butter
Puma tog hem BIR-veteran rosetten. Tack för det min prins!

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag såg dej minsann när du var inne i finalen med Puma och det gladde mej att du faktiskt kommit iväg på utställning igen. Jag vet ju att du älskar det innerst inne. Tyvärr fick jag inte möjlighet att prata med dej. Grattis till Pumas veteran-BIR!!

Kram Marie

2010-05-10 @ 23:43:19
URL: http://eirams.blogg.se/
Postat av: Nina

GRATTIS från Nina o Teo

2010-05-11 @ 07:22:27
Postat av: Malin B

Fina bilder och fin framgång, försök nu att leva efter den där kloka människans råd. Att varva ner alltså.

2010-05-11 @ 09:40:13
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: mo

Vad duktiga ni är, ja hundarna med förstås...o så fina med. Det är inte så lätt att visa upp en hund, men vinsten när Maila vann bästa valpen i rasen (heter det så?), då var jag stolt :). Så du menar att jag inte kan äta oliver förrns jag är runt 70 år.....hihi, om jag kan få det att överleva så länge vill säga, o det tror jag inte ;), kramar

2010-05-11 @ 13:22:42
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Camillasrum

Grattis till utställningsframgångarna! Och sköt om dig så du inte stressar för mycket! Ha en bra vecka!

2010-05-11 @ 15:15:22
URL: http://camillasrum.blogspot.com
Postat av: Susihus

Grattis till de härliga framgångarna! ta det nu lite lugnt och sköt om dig vännen

Kram

2010-05-11 @ 15:51:55
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Lena

Det kan vara svårt att lugna ner sig när man har så mycket runt omkring sig. Men det är nog väldigt viktigt att man lyssnar på sin kropp och stannar upp och känner efter hur läget är.

Kul med framgångarna med vovvarna.

//Lena

2010-05-11 @ 20:52:37
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Kitty

Vilken tjusig veteran! :) Grattis till er och era vackra vovvar! :)

2010-05-11 @ 21:14:51
Postat av: soffie

å va fina de är å grattis,

hoppas du kan varva ner även om du ej känner att du har tid, kram

2010-05-11 @ 23:11:47
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Aina Fröjd

Stort GRATTIS och simma lungt :)

2010-05-12 @ 11:04:43
Postat av: Åsa

Så underbart att du kommit tillbaka och på rätt väg. Minns när du sa upp dig och var så bestämd med att du ville syssla med hundar och nu är du mitt uppe i det. Underbart. Som du säger en paus mellan stressen är alltid rätt. Ibland tänker jag, shit nu faller jag dit igen men då bromsa jag och släpper att som inte är viktigt. De är väl så man måste leva antar jag resten av livet. Ha gott!

2010-05-13 @ 10:20:38
URL: http://galanthus.blogg.se/
Postat av: soffie

hoppas du haft en underbar helg

2010-05-16 @ 20:29:10
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0