Sol i ansiktet och vinst i spårskogen

Jag har fått lite färg i ansiktet. Jippi! Fåfängan är total. Färgen kommer inte från någon färgburk utan från solens strålar. Äkta vara!!

I går, söndag, satt jag ute i skogen flera timmar och det var då som solen nådde fram till mitt ansikte. Synd att jag inte visade mer hud för solen. Men nej, det var absolut inte rätt tillfälle att visa mer hud. Sällskapet runt omkring hade nog inte uppskattat det så som solen. Sällskapet runt om var nämligen medtävlande till tioåringen och maken som gick viltspårsprov med "smågrabbarna". På sådana tillställningar kan man inte sitta och visa hullet bar för att få lite färg på det. Kan erkänna att jag absolut INTE skulle visa hullet. Aldrig i livet på ett sådant ställe! Min moral säger att det inte passar sig och så är det nog.

Hur gick det då?

Benji med sin husse
Benji, GK anlagsklass med Hp och klassvinnare

Benji blev godkänd i anlagsklass och därmed uppflyttad till öppenklass. Hederspris fick han också och blev dessutom klassvinnare och fick ett vandringspris med sig hem. Kan det bli bättre?

Nike med sin matte
Nike med sin matte

Tioåringen gjorde succé i skogen även om inte Nike blev godkänd. Domaren tyckte däremot att den lilla föraren borde få ett pris då hon var så duktig och hängde med den snurriga hunden i spåret. Vi är inte besvikna på att Nike inte blev uppflyttad. Han måste få mogna lite till och få rutin. Nu ska det tränas lite till och anmälas till ett nytt prov så småningom.

Sigge med sin matte
Sigge, GK anlagsklass

Till sist vill jag skicka stora Grattiskramar till Sigge med matte som också blev godkända. Då det gått viltspårskurs för oss är det extra roligt att de lyckades så bra på sin debut.

Grattis!


Kommentarer
Postat av: mammakero

Vilken härlig dag att vara ute i naturen! Du själv hade med kameran bara, eller var Puma med?

2010-05-03 @ 18:56:02
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Birgitta

grattis till husse, och dottern är verkligen duktig! Imponerad!

2010-05-04 @ 08:24:11
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: Camillasrum

Grattis till framgångarna! Härligt med sol, här uppe är det kallt och har snöat i morse...:-( Roligare kan man ha det ;/ Tack för tipset om blocket :-) Jag vet inte än hur det blir med Gotland...vi får se! Ha en bra vecka! Kram Camilla

2010-05-04 @ 10:16:03
URL: http://camillasrum.blogspot.com
Postat av: Sus i Hus

Hejja er och era härliga framgångar! Snyggt jobbat

Kram på dig

2010-05-05 @ 21:06:13
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Malin B

Härligt med "äkta vara" tycker jag! =)

Visst känner man sig piggare med lite färg. Fast jag blir sällan så där fint brun... Men mörkvit. ;)



Vad kul med framgångarna i spåret. Fortsatt lycka till.

2010-05-08 @ 20:46:34
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: soffie

å va duktiga de är å vilka fina bilder,

kram

2010-05-09 @ 22:40:56
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0