Pepparkakshus

Julfebern har spridit sig till elvaåringen. Vi satt här om kvällen och pratade om julbak. Hon tycket vi skulle baka lussekatter och pepparkakor NU! Jag tycker nog vi ska vänta lite till. De hinner nämligen att ta slut många gånger om, om vi bakar redan nu.
Samtalet gick i stället över till bak av pepparkakshus. Brukar variera mina hus en del och ibland blir det något roligt tema. Vad ska vi baka i år? En kyrka, föreslog jag.
JA, tjuter elvaåringen. Då kan vi göra fint runt med en massa gravstenar och mur runt.

Eh, det kanske inte var så bra idé. Låter liksom lite sorligt att bygga en kyrkogård. Men det är å andra sidan väldigt fint på kyrkogårdar så varför inte?

Jag får nog funderar lite på det.

Pepparkaksbygget 2009
Så här såg bygget ut förra året. Hundkojor med kurande hundar utanför. Staket rasade ihop så det blev en vedtrave i stället.

Kommentarer
Postat av: sweetmama

Men vilket fint bygge. Och gravstenar hade ni varit ute i tid så halloween men som sagt pyntar man fint så blir det en annan känsla :o)

Lycka till!



Och tack för tips med Tussans päls. Ska försöka få någon av döttrarna att hålla i henne så kanske jag törs klippa lite i klumparn. Dom är bara så hårda at saxen knappt orkar igenom men det får bli lite i taget.

2010-11-22 @ 19:29:52
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker en kyrka blir jättebra. Livet blir lite rikare med döden närvarande var det någon som sa. Ligger lite i det.

2010-11-23 @ 08:06:56
Postat av: soffie

wow va fint ni byggde ifjol å en kyrkogård i pepparkakor kan ju faktiskt bli jättefint,

kram

2010-11-23 @ 21:05:34
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag ser fram emot kyrkobesök här hos dig! =)

2010-11-23 @ 21:17:46
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0