Snö och julmarknad

Tacka all Ni för snälla kommentaren om mej och mina glasögon. Jag har växt med flera centimeter tror jag.

Nu har vi också fått vinter. Det är inte så vanligt att det blir vinter på riktigt med snö och kyla, här på ön, så tidigt. Men i år ville snön anlända till advent. Ganska mysigt för det lyser upp och blir ljust. Hundarna älskar det och även "gammelPuma" blir tokig som en valp. Det ligger nog i generna för jag vet att hans gamla mamma är lika dan.

Elvaåringens skola har sin årliga julmarknad i helgen. Den är till förmån för SOS-barnbyar som de jobbar aktivt med under hela året. De brukar få in hiskeligt med pengar och det känns gott att hjälpa till. I år behöver klass 5-föräldrarna inte baka och binda kransar (skönt). Klassen har i stället hand om loppmarknaden och det har röjts i garderober och skåp. Många av prylarna som jag tog fram för att skänka hamnade dess värre hos min tonåring. De håller på att flytta till ett större boende och hon norpade den ena saken efter den andra. Lite böcker och annat har jag dock fått ihop som ska säljas i morgon.


Kommentarer
Postat av: Susihus

Ja visst är det mysigt med snö? Nu har jag fått lite feeling för advent. Inhandlade skidor i går så nu blir det snart en tur i spåret...jag och Bono =)

Ha en go helg och lycka till på loppisen imorgon.

Kram

2010-11-26 @ 11:58:12
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Birgitta

synd att inte jag var på ön, kunde ha bidragit med grejer :)

2010-11-26 @ 12:42:06
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: Malin B

Det brukar gå att få ihop grejer "flera gånger om" så det var väl bara bra att tonåringen norpade ett och annat! ;)

2010-11-27 @ 00:40:25
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0