Två veckor kvar till advent

Jag skojar inte. Två veckor kvar till stjärnan och stakarna ska fram. Jag ska erkänna att jag längtar lite och idag köpte jag den första jultidningen. Kransar och pynt. Dukningar och sillinläggningar. Jag bläddrar och myser och sen händer oftast inte så mycket mera. Sillinläggningar brukar bli inköpta i affären när det är dags. Kransen kanske jag tillverkar själv om jag orkar men pynta gillar jag ju. Men jag brukar alltid vara lite vemodig när julen är över, då har liksom inte hunnit med allt det där som jag skulle vilja.

Jag gillar julen och har ganska många tomtar som jag älskar på olika sett. Amaryllis och pepparkakshus måste finnas och i år har jag köpt Tazettlökar. Det är nog pyntet jag gillar mest. Julmat är jag inte speciellt förtjust i och julklappar ger mig bara ångest. Däremot kan jag inte fira advent utan att ha fönstret pyntat med kulor. Jag älskar kulor och stod med ett par, stora genomskinliga kulor med guldglitter på, i handen idag. Ska jag köpa? Bara dessa eller ska jag vänta. Några kulor blir det varje år men det är några veckor kvar. Det är ju inte säkert att kulorna ska hänga i fönstret utan kanske i granen. Då har jag sex veckor kvar att  välja och vela. Köpa eller inte? Spara eller slösa?

Jag la tillbaka dem på hyllan. Men när jag fick se en kula i formen av en hund som sitter i en hatt, då kunde jag inte hålla mig längre. Den köpte jag. Jag såg inte på priset, bara rakt ner i korgen. Jag har ju några "hundkulor" innan och denna ska få göra de andra sällskap.


Kommentarer
Postat av: mammakero

Dottern kom inhoppandes i sovrummet i morse, som ett enda stort leende och talade om att det bara var TVÅ veckor kvar till advent!! Att hon ville julpynta NU!!

Det är min stora svaghet, julpynt! Varje år köper jag en ny kula eller tomte, som jag bara MÅSTE ha!

Julmaten kan jag leva utan och det bästa med julklapparna är att slå in dem!!

2010-11-14 @ 18:52:05
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Lena

I år känns det som man inte får mysa lika mycket under julen. Det blir ju inte så många lediga dagar och det var inte säkert att vi skulle få ledigt från jobbet iår. Men självklart tar jag fram lite julpynt och gör det bästa av de få lediga dagar man får iår. Mysigt med stakarna i fönstret.

//Lena

2010-11-14 @ 20:24:55
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Susihus

Jag kan inte fatta att det bara är två veckor till advent....vad tog denna höst vägen?

Ha en härlig kväll

Kramkram

2010-11-16 @ 19:43:33
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Malin B

Å, hundkulor!!! Det har jag aldrig sett. Det hade varit konstigt om DU hade kunnat gå förbi DEM! ;)

Jag gillar också pyntet men i år har jag inte alls förstått att det är SNART!!!

Tiden snurrar så fort att jag är alldeles yr liksom. ;)

2010-11-16 @ 20:39:42
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0